بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
مدیر مالی «زگلدشت» در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تاثیر افزایش نرخ شیرخام بر سودآوری «زگلدشت»/ تثبیت نرخ شیرخام منوط به یک شرط

اگر نرخ نهاده های دامی تغییر نکند، نرخ شیر خام دیگر تا پایان سال افزایش نخواهد داشت
کد خبر : ۱۸۳۵۳۸
به گزارش بورس‌نیوز،  نرخ پایه هر کیلوگرم شیر خام درب کارخانه ۲۰۰۰ تومان تعیین و تصویب‌شده و احتمالاً بهای تمام‌شده شیر خام برای لبنی‌ها بیش از این خواهد بود؛ چراکه هزینه حمل و جایزه چربی و غیره هم به این مبلغ اضافه خواهد شد.

یکی از شرکت‌های موفق در حوزه دام‌پروری، شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان است که توانسته در ۷ ماهه نخست امسال ۳۴ درصد بیش از سال گذشته، درآمد محقق سازد. لازم به ذکر است «زگلدشت» در دوره ۶ ماهه توانسته با جهش ۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل سود خالص ۶۷۱۷۹ میلیون ریالی محقق سازد. همچنین ظاهراً این شرکت برنامه‌هایی برای تولید شیر خشک دریکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود دارد.

فرج اله جعفری مدیر مالی شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تأثیر افزایش نرخ شیر خام بر سودآوری «زگلدشت» بیان کرد: نرخ فروش شیر خام تقریباً از شهریورماه به ۲۰۰۰ تومان رسیده و این نرخ در آخرین گزارش‌های شرکت اعمال‌شده است. بنابراین روند سودآوری شرکت مانند دو ماه اخیر تداوم خواهد داشت؛ اما در کل تأثیر افزایش نرخ شیر خام در سودآوری شرکت بااهمیت خواهد بود.

جعفری افزود: اگر نرخ نهاده‌های دامی تغییر نکند، نرخ شیر خام دیگر تا پایان سال افزایش نخواهد داشت؛ اما چنانچه نرخ نهاده‌های دامی افزایش یابد یا تخصیص ارز دولتی برای واردات ذرت و... متوقف شود، بهای تمام‌شده شیر خام افزایش‌یافته و ناچار به افزایش نرخ مجدد شیر خام خواهیم شد.

وی در رابطه با وضعیت تولید شرکت گفت: با توجه به افزایش نرخ شیر خام نسبت به سال قبل، درآمد شرکت هم رشد داشته؛ ولی فعلاً تغییر بااهمیتی در حجم تولید شیر خام «زگلدشت» رخ نداده است. ضمن اینکه در حال حاضر تمرکز این شرکت بر عملیات دامداری (تولید و فروش شیر و گوشت دام) است؛ اما امیدواریم شرایطی رقم خورد که اوضاع شرکت بهتر شده و موجبات رضایت خاطر سهامداران فراهم آید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد:

کم‌فروشی‌های بی‌سابقه در محصولات لبنی

در جلسه‌ای با حضور وزرای دولتی صورت گرفت؛

لغو ممنوعیت واردات شیر خشک نوزاد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان:

عرضه ذرت در بورس کالا برای کشاورزان امنیت مالی به همراه دارد

ارسال نظر