بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌‎نگاهی دارد به بخشودگی مالیاتی تا فیلتر نمادهایی که احتمالا فردا مثبت است.
کد خبر : ۱۸۳۶۰۵
نفت و دلار جیب بورس را زد/ برق توهم عربی آمپر ندارد
به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بازار امروز سرمایه با ریزش 5261 واحدی همراه بود که نشات گرفته از اصلاح روند شاخص‌ها و کاهش قیمت نفت و دلار بوده بنابراین طبق نظر کارشناسان بازار ورود به چنین محیطی نیازمند ریسک فراوان است. در همین راستا فعالان بازار باید بر سهام حوزه‌هایی متمرکز شوند که امکان و توان پیشرفت در آن وجود داشته باشد و اینکه در روزهای پرریسک نیز بتوان از داشته‌های خود نوسان مثبت را گرفت. البته بسیاری از نمادها امروز دست شان در جیب خود نبوده و چشم به اتفاقات مختلف اقتصادی سیاسی داشته و عدم توانایی آنها به ضرر جیب سهامداران آنها تمام شد.

بخشودگی مالیاتی

با تایید سازمان بورس، فرابورس و همچنین 30 شرکت شامل بخشودگی مالیاتی ماده 143 قانون مالیات‌های مستقیم شدند.

بورس نفت ریالی می‌فروشد

در حالی که عرضه‌های بورس انرژی برحسب دلار تعیین شده بود اما در راهروهای وزارت نفت این خبر شنیده شده که براساس برخی معیارهای موردنظر وزیر نفت فروش ریالی در بورس نهایی می‌شود و امکان آنکه این طرح به واقعیت تبدیل شود نیز بسیار فراوان بوده است. همچنین در خبر دیگری باید عرض شود که فعلا چوب تری بالای سر بنزین نبوده و افزایش نرخ بنزین فعلا در حد حرف باقی مانده است.

خواب وهم‌آمیز سعودی‌ها

در حالی که شرکت‌های برقی و گروه‌های وابسته به آن در بورس امروز به حاشیه ورود عربستان به بازار برق عراق واکنش نشان داده بودند امروز این خبر از سوی فعالان بازار برق کشور تکذیب شد چراکه عربستان توانایی حذف ایران در بازار عراق را نداشته زیرا قدرت تولید برق این کشور در حد پاسخگویی به نیازهای عراق نبوده اما این زنگ خطری برای فعالان حوزه انرژی ایران بوده چرا که نباید خواب انرژی بودن خود در منطقه را از دست بدهد و باید برای بهبود شرایط صادراتی خود اقداماتی را در نظر بگیرد که رقبای دیگر گام در بازارهای هدف ایران نگذارند.


فیلتر نمادهایی که قدرت خریدار 5برابر قدرت فروشنده است

نمادهایی همچون «اشاد 5»، «افاد1»، «شلیا»، «سهمرز»، «شبصیر»، «لایسا»، «ارفعه»، «کگهر»، از جمله نمادهایی هستند که قدرت خریدار 5برابر قدرت فروشنده عنوان شده است.

مشتری مداری جالب یک شرکت

کارگزای مبین سرمایه در اقدامی قابل توجه از مشتریان خود عذرخواهی کرد چراکه کمتر از 15درصد از درخواست‌های ارسالی مشتریان در باشگاه خود برای خرید سهام کگهر ثبت سفارش کرده بودند اجرا نشده است. در همین راستا از مشتریان خود عذرخواهی کرده و قول جبران داده است. امیدواریم اغلب کارگزاران و حتی شرکت‌های بورسی از چنین عملی درس گرفته و عذرخواهی را برای التیام سهامداران به کار گیرند.

گروه خودروسازان در جاده 94

در حالی که خودروسازان طی تحریم‌های سال‌های پیش و به خصوص شدت گرفتن آن در سال 94 روی به مونتاژ قطعات چینی آورده بودند پیش بینی می‌شود در سال جاری چنین اقدامی را در دستور کار خود قرار دهند تا ضمن رسوب نشدن خودروها در انبارهای آنها فروش را بتوانند داشته باشند و همچنین سهامداران نیز از عملکرد شرکت راضی شوند. بر همین اساس بسیاری از کارشناسان معتقدند گام نهادن مجدد خودروسازان در این جاده اشتباه بوده و سهامداران نباید انتظار رشد سریع را از این بازار داشته باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر