بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
افزایش شاخص دلار به بالاترین سقف یک سال گذشته، در پی احتمال ایجاد صلح میان آمریکا و چین به ثبت رسید که موجب افزایش امید به سرمایه‌گذاری در میان سهامداران در جهان شد.
کد خبر : ۱۸۴۰۷۳

به گزارش بورس‌نیوز، افزایش شاخص دلار به بالاترین سقف یک سال گذشته، در پی احتمال ایجاد صلح میان آمریکا و چین به ثبت رسید که موجب افزایش امید به سرمایه‌گذاری در میان سهامداران در جهان شد.

در این میان شاخص آسیا پاسفیک در میان روند منفی و مثبت رفت و آمد زیادی را داشت و در آخرین لحظات معاملاتی با هیچ‌گونه تغییری نسبت به دیروز معامله شد.

در این میان، شاخص اصلی بورس استرالیا و کره جنوبی با کاهش نسبی 0.2 درصدی همراه شدند.

در ادامه، شاخص نیکی ژاپن با رشد 0.7 درصدی روبرو شد و شاخص CSI چین با تغییرات اندکی به معاملات ادامه داد.

بازارهای آسیایی پس از اظهارات دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال با روند افزایشی همراه شدند و به این روند ادامه دادند.

ترامپ در این مصاحبه اعلام کرد که ایجاد صلح تجاری میان چین و آمریکا امری بعید نیست اما به نظر نمی رسد تا نخستین روز از سال جدید میلادی این اتفاق روی دهد.

ترامپ بیان کرد که درخواست چین مبنی بر کاهش تعرفه از 25 درصد به 10 درصد را تا روشن شدن متمم‌های توافقنامه صلح تجاری نمی‌پذیرد. این خبر نشان از احتمال صلح تجاری میان چین و آمریکا را افزایش داد و موجب رشد شاخص‌های اصلی در وال استریت شد .

لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید از برگزاری شام رسمی میان ترامپ و پژی جینپینگ خبرداد. مراسمی که در حاشیه نشست گروه جی 20 در آرژانتین برگزار خواهد شد. وی معتقد است شاید با برگزاری این شام رسمی بتوان به توافق نزدیک شد .

وی گفت: هنور مشخص نیست که تا نشست جی 20 هر دو طرف برای برگزاری مراسم شام موافقت کنند یا خیر. هنوز مشاوران اقتصادی هر دو طرف اظهار نظری نکرده اند و حرفی در خصوص موضوع مورد بحث در این مراسم نیز عنوان نشده است.

ابن در حالی است که، ترامپ فصد دارد تعرفه‌ها را برای اروپا سخت تر کند. مجله آلمانی اعلام داشت که تعرفه‌های واردات خودرو برای اروپا در هفته آینده سخت‌تر خواهد شد و این مسئله موجب افت قیمت سهام شرکت‌های خودروسازی در اروپا شده است.

به این ترتیب شاخص دلار که متغیری برای مقایسه بین این ارز و ارزهای معتبر جهانی است در نصفه شب گذشته با رشد همراه شد و به قیمت اوج یک سال گذشته خود بازگشت .

اما سرمایه‌گذاران هم اکنون تمامی تمرکز خود را بر روی سخنرانی جرومی پاول رئیس فدرال رزرو قرار داده اند تا ببینیند در خصوص نرخ بهره چیزی عایدشان می شود یا خیر.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر