بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به شائبه‌های بودجه 98 تا جزییات عرضه سهام پتروشیمی نوری.
کد خبر : ۱۸۴۳۱۸
به گزارش بورس‌نیوز، امروز رئیس ملاصدرا نشین قولی داد که اهالی بازار نگران عرضه اولیه طی روزهای منفی نباشند و دیگر ناهماهنگی‌هایی از این قبیل خاطر سهام‌داران را مکدر نخواهد کرد و برای عرضه، ازاین‌پس مکانیزم‌های قابل‌توجهی پیاده‌سازی خواهد شد.

گوش پتروشیمی‌ها تیز شد

قیمت جدید محصولات پتروشیمی جهت عرضه در بورس کالا برای این هفته از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام شد، نرخ دلار مبنا با 8درصد رشد نسبت به هفته گذشته به 8785تومان رسید.

ریلی‌ها، رئیس را گیر آوردند

حمل‌و‌نقل ریلی از جاده به ریل یک مزیت و پتانسیل بوده که حدود 750 میلیون دلار صرفه‌جویی بالفعل برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد بنابراین نگاه رئیس باید به سمت‌وسویی جلب شود تا امکان حضور فعالان بخش خصوصی در بورس به‌مراتب آسان‌تر از دولتی‌ها در بازارسرمایه شود.

جدال دلالان با بازار ساز

معاملات امروز بازار ارز در حالی روند صعودی را در پیش‌گرفته است که صرافی ملی تهران عرضه را سنگین‌تر از روزهای قبل در پیش‌گرفته است؛ بر این اساس عرضه عمومی به هر نفر ۲۲۰۰ دلار با قیمت ۱۱۲۵۰ تومان در ساعتی قبل در حال انجام بود.

دلالان ارزی با بهانه نزدیک شدن به اوج تقاضای فصلی دلار در پایان پاییز و ابتدای زمستان در تلاش هستند تا فاصله قیمتی را با نرخ فروش بازار ساز افزایش دهند.

شائبه‌های بودجه 98

شنیده‌شده که هر بشکه نفت ۶۵ دلار و نرخ تسعیر ارز برای سایر اقلام ۸۰۰۰ تومان برای بودجه مورد وثوق بهارستان و پاستورنشینان بوده اما نکته‌ای که کاملاً مشخص است، دلار تک‌نرخی در سال 98 نیز اجرایی نخواهد شد.

عرضه سهام پتروشیمی نوری

به علت عدم ارسال گزارش‌های 6 ماهه عرضه سهام پتروشیمی نوری با تعویق مواجه شد که فرصتی از سوی سازمان بورس برای این شرکت در نظر گرفته شد و نخستین عرضه سهام پتروشیمی نوری تا پایان ماه جاری انجام خواهد شد.

مُهری به کام بیمه‌ای‌ها

علمای شیعه در بحث بیمه متعارف نظر ‏مثبت دارند و آن را حلال می‌دانند و این عملیات در ایران انجام می‌شود اما؛ در برخی از کشورهای اسلامی از ۱۹۷۰ به بعد ‏اشکال شرعی بر شیوه متعارف بیمه گرفته‌ و بحث تکافل را مطرح کرده‌اند.

بلاتکلیفی با چاشنی سردرد

بلاتکلیفی قیمت خودرو، مشکلات بارگیری و صادرات محصولات فلزی و معدنی و غیره، انتشار اخبار منفی سیاسی و اقتصادی ، عرضه‌های اولیه در زمان نامناسب، نبود پیش‌بینی EPS از گزارش‌های شرکت‌ها و همچنین افت نرخ ارز ازجمله عوامل تشدیدکننده ریزش بازار بود ضمن آنکه افزایش نرخ خودرو، تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک‌ها، افزایش نرخ سیمان و افزایش وام مسکن نیز ازجمله احتمالاتی است که می‌تواند سبب تحرک مجدد بازار شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر