بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به تغییر جهت نقدینگی به سمت گروه‌های کوچک تا گذری بر عملکرد لیزینگی‌ها.
کد خبر : ۱۸۴۶۵۵
به گزارش بورس‌نیوز، در حالی امروز بیشترین ورود نقدینگی مربوط به «خودرو» بود که از سازمان نظارتی وزارت صمت خبر رسیده که شمشیر مدیرجدید از قلاف آن برای افزایش قیمت خودروسازان بیرون آمده و ایشان اظهارکرده‌اند که اجازه افزایش قیمت در اختیار خودروسازها نیست.

رئیس جدید، این وسط سهامداران و خریداران خودرو را در نظر بگیرید زیرا تیزی شمشیر شما نه تنها سرمایه سهامدار را می‌سوزاند بلکه احتمالا عمودی بر خودرو وارد شده و محصولی جدید با قیمتی بالاتر به مشتریان ارائه خواهد شد تا پس از ثبت‌نام تحویلی در سال 1400 داشته باشند.

اما گویا نسیم باد صبا حکم گرانی را از سمیه به چهارراه ایران‌خودرو برده و رئیس جردن نشین، هنوز از این پیک خبری ندارد.

تغییر جهت نقدینگی به سمت گروه‌های کوچک

گروه‌های مهمی که امروز میزبان نقدینگی بازار بودند شامل گروه «خودرو و قطعات»، «انبوه‌سازی» و «لیزینگ‌و واسطه‌گری مالی» بود که میانگین ارزش معاملات در گروه‌های بالا نسبت به روز چهارشنبه به صورت تقریبی ۲۵۶ درصد افزایش یافته است.

گذری بر عملکرد لیزینگی‌ها

در بررسی که بر روی آخرین صورت مالی منتشر شده در پایان شهریورماه سال جاری، شرکت‌های فعال در حوزه لیزینگ انجام گرفت، «ولساپا» با اختلاف فاحش نسبت به سایر هم‌گروه‌های خود در رتبه نخست از جهات گوناگون قرار دارد. در این میان، «ولغدر» از حیث دارایی و بدهی بیشترین میزان رشد را داشته است.

از دیدگاه مبلغ درآمد عملیاتی، پس از «ولساپا»، «ولبهمن» و «وایران» قرار دارند؛ ولی باز هم «ولغدر» بیشترین درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
«ولصنم» و «ولغدر» بابت خدمات ارائه شده هیچ گونه هزینه تامین منابع مالی متحمل نشده اند اما این هزینه در «ولساپا» رشد بیش از 100 درصدی دارد.

کگهر در لب مرز

کگهر در مرز ۸۰۰ تومان معامله می‌شود، حجم معاملات به ۸.۵ میلیون سهم رسیده که بیش از نیمی از خرید توسط کدهای حقوقی انجام شده است.

بازار فولاد

سومین هفته پیاپی را با کاهش قیمت ها شروع میکنیم،وضعیت آتی بازار رو پیچیده شده، رکود بیشتر از گذشته برای بیشتر مردم قابل تشخیص است. راه های صادراتی به کشورهای همسایه بسختی باز است و معاملات محدودی در حال انجام است.

امروز در بازار محصولات مقاطع طویل و تخت فولادی قیمت‌ها با کاهش شدید همراه بود.
با اینحال بسیاری از تجار به دنبال خرید و سرمایه خود به ارز دلار و یورو می باشند و برخی با قاطعیت تمام نرخ های فعلی رو برای خرید پیشنهاد می دهند.

انواع ورق سیاه،روغنی،گالوانیزه و رنگی با کاهش قیمت و تقاضای بسیار محدود انجام گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر