آبسیم بررسی کرد؛
«حکشتی» سوار بر امواج تحریم / رویش سود در دریایی متلاطم
با اجرایی شدن برجام فرصت های جدیدی به روی شرکت های حمل و نقل دریایی باز شد و درب های بازارهای سنتی همچون مدیترانه و آمریکای جنوبی گشوده شد. اما به محض پیچیدن زمزمه دور جدید تحریم ها، تعدادی از شرکت های خارجی همکاری خود را قطع کردند. محدودیت های ناشی از تحریم هزینه ها را بالا برده و علاوه بر این، مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز را نیز باید به آن افزود.
به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت های حمل و نقل در 6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 10 هزار میلیارد ريال درآمد کسب کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد نشان می دهد.
مجموع فعالیت شرکت های این گروه، 1972 میلیارد ريال سود خالص به همراه آورد. به این ترتیب، می توان گفت حاشیه سود خالص صنعت حمل و نقل حدود 20 درصدی است.
همانطور که انتظار می رود «حکشتی» از تمام شرکت های این گروه کیلومترها جلوتر است و یکه تازی می کند. البته با توجه به نوع فعالیت این شرکت، عملکرد آن را باید در پایان سال مالی مورد توجه قرار داد. اما بر اساس گزارشات منتشر شده تا به امروز، «حتاید» علاوه بر ثبت رشد قابل توجه در سود خالص، رتبه اول از این حیث را به نام خود ثبت کرده است. «حسینا» به عنوان رقیب دیرینه «حتاید» در جایگاه دوم قرار دارد و توریل نیز در پله سوم ایستاده است.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.