بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
معمولا کارشناسان دادگستری برای قیمت گذاری املاک با مشاوران املاک مشورت می‌کنند و قیمتی که اعلام می‌شود، نزدیک به قیمت واقعی است؛ اما اینکه آیا دارایی‌ها در قیمت تعیین شده مشتری خواهند داشت یا نه، قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر : ۱۸۵۶۵۰
قیمت گذاری کارشناسان دادگستری، نزدیک به قیمت های واقعی/ رشد قیمت فقط مختص املاک مسکونی نبود

به گزارش بورس‌نیوز، بحث تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک‌ها و واگذاری املاک مازاد مدتی است از جذاب‌ترین مباحث بازار سرمایه است.
برخی معتقدند بخشی از دارایی‌های بانک‌ها، املاک تجاری، اداری و غیره هستند که با توجه به شرایط بازار، فروش آنها به راحتی انجام نخواهد شد و ضمنا این املاک به اندازه املاک مسکونی از جهش قیمت‌ها بهره نبرده‌اند.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: از سال ۶۸ تاکنون بازار املاک ۴مرحله جهش قیمت تجربه کرده و در جهش قیمت سال جاری نیز، قیمت تمامی املاک مسکونی، تجاری، کارگاهی و غیره با افزایش روبه‌رو بوده و اینطور نیست که فقط قیمت املاک مسکونی رشد و جهش داشته باشند اما تقاضای املاک غیرمسکونی کمتر از املاک مسکونی افزایش داشته است.

وی افزود: رونق معاملات املاک تجاری و کارگاهی در گرو رونق اقتصادی کشور بوده و مادامی که به ثبات سیاسی دست نیابیم، رونق اقتصادی هم ایجاد نخواهد شد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با ارزش‌گذاری دارایی‌های بانک‌ها اظهارکرد: قیمت‌گذاری توسط کارشناس دادگستری صورت خواهد گرفت و معمولا کارشناسان دادگستری برای قیمت‌گذاری املاک با مشاوران مشورت می‌کنند و قیمتی که اعلام می‌شود، نزدیک به قیمت واقعی است؛ اما اینکه آیا دارایی‌ها در قیمت تعیین شده مشتری خواهند داشت یا نه، قابل پیش‌بینی نیست. 

وی تصریح کرد: اگرچه در برخی مناطق با مازاد املاک تجاری و اداری مواجه هستیم؛ ولی به طور کلی در کشور ما هنوز هم در زمینه املاک تجاری و اداری کمبودهایی وجود دارد و قطعا با بهبود وضعیت اقتصادی، تقاضای این املاک هم رونق خواهد گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر