بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

کشت گیاهان تراریخته در چارچوب قانون

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشت گیاهان تراریخته در داخل کشور باید در چارچوب قانون و با اخذ مجوزهای مربوطه انجام شود.
کد خبر : ۱۸۵۷۱۶

به گزارش بورس نیوز، علی محمد شاعری در خصوص عدم دریافت مجوز تولید کشت پنبه تراریخته از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور اظهار کرد: کشت گیاهان تراریخته در داخل کشور باید در چارچوب قانون و با اخذ مجوزهای مربوطه انجام شود.

پنبه تراریخته در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی کشت شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که هرگونه تولید داخلی، رهاسازی، واردات و مصرف محصولات تراریخته باید در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی باشد، تصریح کرد: در زمینه کشت پنبه تراریخته نیز باید در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی اقدام و تصمیم‌گیری شود.

امکان آسیب کشت محصولات تراریخته به گیاهان همجوار وجود دارد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به اینکه محصولات تراریخته و دستکاری شده ممکن است به گیاهان هم‌جوار خود لطمه وارد ومحیط زیست منطقه را آلوده کنند و همچنین امکان دارد سلامت مردم را با مخاطره مواجه سازد، ادامه داد: از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم پنبه تراریخته به منظور کشت در کشور تمامی مراحل اخذ مجوز را طی کند و در زمینه در چارچوب کنوانسیون‌های مربوطه اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: باید مقررات ملی و بین‌المللی، ضوابط و مقررات رهاسازی و تولید و کشت داخلی محصولات تراریخته رعایت شوند.

گزارشی از کشت پنبه تراریخته در برخی از نقاط کشور دریافت کرده‌ایم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اینکه در برخی از نقاط شمال کشور پنبه تراریخته کشت شده است، گفت: گزارشی از کشت پنبه تراریخته در برخی از نقاط کشور دریافت کرده‌ایم اما تاکنون گزارش کاملی در زمینه محل کشت این محصول ارائه نشده است تا نقاط درحال کشت مشخص شود و کنترل‌های لازم در این بخش‌ها صورت بگیرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر