واردات اتوبوسهای دست دوم یک استراتژی غیرکارشناسی
به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره واردات گسترده اتوبوسهای دست دوم به داخل کشور، گفت: به طور حتم این اقدام به هیچ وجه توجیه پذیر نبوده و قطعا یک استراتژی غیرکارشناسی محسوب می شود.
نباید به بهانه کمبود ناوگان حملونقل درون و برون شهری اتوبوس فرسوده وارد کنیم
نماینده مردم درود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: قطعا نمی توان به بهانه کمبود اتوبوس در ناوگان حملونقل درون و برون شهری، اتوبوسهایی را وارد کرد که سالها در دیگر کشورها کار کرده و امروز که فرسوده شدهاند، با قیمتهای کلان به کشور ما فروخته شود.
وی خرید گسترده اتوبوسهای دست دوم را اشتباه بزرگ مدیران دانست و گفت: هنوز چند روزی از جان باختن جوانانمان به علت فعالیت اتوبوسهای فرسوده و دست دوم نگذشته، حال چگونه مسئولان به فکر واردات این گونه اتوبوسها هستند.
کیانپور تصریح کرد: قطعا با واردات اتوبوسهای دست دوم باید در آینده ای نزدیک شاهد افزایش آمارهای تصادفات بین شهری باشیم و در آن زمان مدیرانی که اقدام به واردات این خودروها کرده اند، باید پاسخگوی اقداماتشان باشند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که ناوگان حملونقل درون و برونشهری ما نیازمند اصلاح و بهبود وضعیت است، اما به نظر من نباید از چاله به درون چاه سقوط کنیم، زیرا نتیجه این اقدام افزایش تصادفات و افزایش آلودگی هوا است.
ورشکستگی کارخانههای تولید اتوبوس با واردات گسترده اتوبوسهای دست دوم
وی ادامه داد: یکی دیگر از تبعات واردات گسترده خودروهای فرسوده، ورشکستگی کارخانههای تولید اتوبوس در داخل کشور است، زیرا با این اقدامات تولید اتوبوس دیگر توجیه اقتصادی ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من بهترین راه کار برای رفع کمبود اتوبوس در داخل کشور، حمایت دولت و شهرداریها از کارخانههای تولید اتوبوس در داخل کشور است، با این اقدام ضمن افزایش اشتغال در کشور، می توانیم اتوبوسهای نو با استانداردهای قابل قبول را تولید کنیم.