بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور در بازار به شدت با افزایش قیمت روبه‌رو شده اند و وزارت جهاد کشاورزی قادر به تنظیم بازار این نهاده‌ها نیست.
کد خبر : ۱۸۵۸۳۴

به گزارش بورس نیوز، علی محمد شاعری در خصوص دلایل بالا بودن قیمت مرغ در بازار با توجه به شرایط اقتصادی موحود در جامعه، گفت: نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور در بازار به شدت با افزایش قیمت روبه‌رو شده اند و وزارت جهاد کشاورزی قادر به تنظیم بازار این نهاده‌ها نیست.

دولت قادر به تنظیم بازار نهاده‌های کشاورزی نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل اینکه قیمت نهاده‌ها مانند دان مرغ، کنجاله سویا، ذرت و سایر اقلام مورد نیاز پرورش دام و طیور، هزینه حمل‌ونقل و نیروی کار افزایش پیدا کرده شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ شده‌ایم، تصریح کرد: دولت دیگر قادر به تنظیم بازار نهاده‌های کشاورزی نیست و با افزایش قیمت نهاده‌ها هزینه تولید نیز افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درخانه ملت با اشاره به اینکه نه تنها در زمینه گوشت سفید و قرمز بلکه در سایر کالاها و اقلام مورد نیاز مردم شاهد روند افزایش قیمت‌ها هستیم، ادامه داد: متاسفانه دولت توان تنظیم بازار را از دست داده و اگر این روند ادامه داشته باشد موجب نگرانی بیشتر مردم می‌شود و افزایش قیمت کالاها و خدمات مربوط دام و طیور نیز از همین جنس است و موجب نگرانی شدید مردم شده.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ از مرز 14 هزار تومان گذشته و در شرایط کنونی لازم است که دولت هرچه سریع‌تر برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شود، عنوان کرد: دولت در اولین اقدام باید قیمت نهاده‌های تولید را کاهش دهد و درصورت لزوم گوشت قرمز را با قیمت مناسب‌تر در شبکه‌های گسترده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصلی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

ارز ارزان قیمت در اختیار واردکنندگان گوشت قرمز و سفید قرار بگیرد

این نماینده مردم با بیان اینکه در صورت نیاز به واردات گوشت سفید و قرمز دولت باید ارز کافی را با قیمت مناسب در اختیار واردکنندگان قرار دهد، تصریح کرد: باید به اندازه کافی گوشت قرمز و سفید در شبکه‌های توزیع وجود داشته باشد تا مردم مخصوصا اقشار آسیب پذیر بتوانند نیاز خود را تهیه کنند.

شاعری با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گوشت سفید کشور کم نیست و این میزان در حال حاضر حدود 3 میلیون تن در سطح کشور است، اضافه کرد: دولت باید توان خود را در تامین نهاده‌ها و راه اندازی واحدهای تولیدی گوشت مرغ که تعطیل هستند به کار بگیرد تا آنها نیز در چرخه تولید قرار بگیرند و با عرضه کافی با قیمت مناسب بازار کنترل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند به کاهش قیمت مرغ و گوشت قرمز امیدوار باشند و ما به دنبال این هستیم تا صدای مردم را به گوش دولتمردان برسانیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان مطرح کرد:

رتبه نهم ایران در بین کشورهای تولیدکننده گوشت مرغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

توزیع گوشت قرمز در شان مردم ایران نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:

فروش اینترنتی گوشت نتیجه مطلوب ندارد

ارسال نظر