بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
داغی افزایش سرمایه به «شدوص» رسید؛

افزایش سرمایه‌ به منظور خروج از ماده 141 قانون تجارت

این روزها خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های ضعیف که در سال‌های گذشته زیان انباشته‌ چشمگیری از خود به جای گذاشته‌اند، از داغ‌ترین اخبار به حساب می‌آیند.
کد خبر : ۱۸۵۹۵۴
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، ظاهرا در این روزهای بازار سرمایه خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت های ضعیف که در سال‌های گذشته با سوء مدیریت زیان انباشته‌ای چشمگیر از خود به جای گذاشته‌اند، از داغ ترین اخبار به حساب می آیند.

در همین ارتباط گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات مدیره شرکت دوده صنعتی پارس نیز مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 120.000  میلیون ریال به مبلغ  474.522 میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالي شرکت در سامانه کدال منتشر شد.

اهداف شركت دوده صنعتي پارس سهامي عام از افزايش سرمايه موضوع اين طرح توجیهی، به شرح زير است:



افزايش سرمايه شركت به منظور اصلاح ساختار مالي و استفاده از شرايط و مزاياي مقرر در بند( ز ) تبصره 10 لايحه بودجه سال 1397 کل كشور به منظور خروج از ماده 141 قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت مصوب سال 1374 تجارت از محل تجديد ارزيابي دارایی‌هاي ثابت)زمين است.

همچنین با توجه به گزارش به تایید رسیده هیات مدیره این شرکت، عدم معنادار بودن و اتکاء استفاده کنندگان صورت‌های مالی به جهت شرایط تورمی کشور و تفاوت ارزش واقعی دارایی‌های شرکت و ارزش دفتری، یکی از دلایل اصلی افزایش سرمایه شرکت از این محل است.

واقعی شدن نسبت‎های مالی، استفاده از معافیت‌های مالیاتی در لایحه بودجه سال 1397، الزام سازمان بورس جهت افزایش سرمایه و رسیدن به حد نصاب حضور شرکت در بازار دوم بورس، تطبیق حقوق صاحبان سهام با قیمت واقعی شرکت، تامین نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان و غیره، برخی از مهم‌ترین توجیهات شرکت در خصوص لزوم افزایش سرمایه از این محل است.

از دیگر نکات قابل توجه گزارش افزایش سرمایه این شرکت می توان به محل افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد:


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش عملکرد یک‌ساله «زپارس» تا آذرماه؛

کاهش 36درصدی درآمد صحیح نیست/ گزارش عملکرد در انتظار اصلاحیه

مدیر امورسهام شرکت توسعه عمران اردبیل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دست‌و‌پنجه نرم کردن ثتوسا با زیان انباشته

ارسال نظر