بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
یک مقام آگاه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

کمبود نقدینگی وعدم تامین خوراک پیامد توقف صادرات قير در نفت پاسارگاد

یک مقام آگاه گفت: عدم صادرات محصولات شرکت نفت پاسارگاد مشکلاتی نظیر کاهش نقدینگی وعدم تامین خوراک و پرداخت حقوق کارکنان را به همراه داشته است.
کد خبر : ۱۸۶۰۶۴

به گزارش بورس نیوز، امروز متنی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از در خواست مسعود جبرائیلی مدیرعامل نفت پاسارگاد از رییس جمهور کشور مبنی بر بررسی علل توقف صادرات قير كشور بود .

براساس این متن تداوم روند توقف صادرات قير وضعيت بحراني جدي را برای اين صنعت و صنايع بالادستي پالايشگاه هاي كشور به همراه خواهد داشت .

در این خصوص یک مقام آگاه به بورس نیوز گفت: عدم صادرات محصولات شرکت نفت پاسارگاد مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی وعدم تامین خوراک و پرداخت حقوق کارکنان را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه این شرکت از دولت بودجه ای دریافت نمی کند، افزود: هزینه های این شرکت از طریق فروش محصولات شرکت تامین می شود بنابراین در صورت عدم فروش محصولات تمامی ارکان های شرکت با مشکل مواجه خواهند شد.

مقام آگاه خاطرنشان کرد: اگر صادرات قیر انجام نشود بازارهای صادراتی کشور از بین خواهند رفت که این امر مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت پاسارگاد در زمینه صادرات قیر تعامل مناسبی با کشور هند دارد، افزود: اما براساس شرایط فعلی باید این محصول در بورس کالا توسط دیگر کشورها خریداری شود اما به دلیل ترس ناشی از تحریم های آمریکا با ایران وارد تعامل نخواهند شد و قیر را از کشورهایی نظیر ترکیه و عربستان خریداری می کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر