بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

افزایش 90 درصدی قیمت مسکن در تهران

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در چند ماه اخیر شاهد بروز تلاطمات اقتصادی در بخش‌های مختلف کشور از جمله بازار مسکن بودیم به صورتی که بر اساس آمارها قیمت مسکن در شهری مانند تهران نسبت به سال گذشته حدود 90 درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۸۶۱۰۱

به گزارش بورس نیوز، محمد دامادی با اشاره به تلاطمات بازار مسکن در یک سال اخیر، گفت: در چند ماه اخیر شاهد بروز تلاطمات اقتصادی در بخش‌های مختلف کشور از جمله بازار مسکن بودیم به صورتی که بر اساس آمارها قیمت مسکن در شهری مانند تهران نسبت به سال گذشته حدود 90 درصد افزایش یافته است.

اختیارات و وظایف دولت و بخش خصوصی در حوزه مسکن شفاف نیست

نماینده مردم ساری در خانه ملت ادامه داد: مشکل بازار مسکن این است که وظایف دولت و بخش خصوصی در این عرصه مشخص و شفاف نمی‌شود، به نظر من دولت و حاکمیت باید در این بازار عرصه مشخص و شفاف نمی‌شود، به نظر من دولت و حاکمیت باید در این بازار سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری کرده و اجرا بر عهده بخش خصوصی قرار گیرد.

وی افزود: امروز متأسفانه در بازار مسکن شاهد ولنگاری مدیریتی هستیم و میتوان گفت بخشی از تلاطمات و مشکلات کنونی بازار مسکن ناشی از نبود مدیریت و نظارت در این عرصه است.

بازار مسکن دچار رکود تورمی شده است

دامادی با اعلام اینکه در شرایط کنونی بازار مسکن دچار رکود تورمی شده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن، عملا بخش قابل توجهی از متقاضیان مسکن دیگر قادر به خرید خانه نخواهند بود، از این رو رکود این بازار با این وضعیت امری قابل پیش بینی بوده است.

وی گفت: رونق بازار مسکن از اهمیت بسیار بالایی در توسعه اقتصادی کشور برخودار است، از این رو رکود بازار مسکن تنها به فعالان این عرصه آسیب نمی‌زند، بلکه تمام بخش‌های اقتصادی از این وضعیت متأثر خواهند شد.

نقش سوداگران در تشدید تلاطمات بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس، نقش دلالان و سوداگران بازار مسکن را در بروز تلاطمات این بازار برجسته دانست و افزود: متأسفانه دولت تنها به دنبال درمان موقتی بازار مسکن است، اما هیچ اقدامی برای درمان ریشه ای این حوزه صورت نمی‌گیرد، از این رو دولت باید یک بسته کامل در حوزه مسکن، بافت فرسوده، مقابله با سوداگران و بخش‌های دیگر تهیه کرده و تمام بخش‌ها باید مکلف به اجرای این بسته شوند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در اولین ماه زمستان صورت گرفت؛

فروکش کردن تب قیمتی مسکن

کاهش شیب افزایش قیمت مسکن؛

از بین رفتن انرژی بازار مسکن

در دی ماه انجام شد؛

بازار مسکن در رکود عمیق

ارسال نظر