بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت:

ورود نهاده‌های اساسی مرغداری‌های کشور در بازار سیاه

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ورود ذرت،سویا به عنوان نهاده‌های اساسی تولید در مرغداری‌های کشور به بازار سیاه نوید خبرهای بدی در صنعت مرغداری می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۶۲۹۶

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی درباره وضعیت مرغداری‌های کشور،گفت: ورود ذرت،سویا به عنوان نهاده‌های اساسی تولید در مرغداری‌های کشور به بازار سیاه نوید خبرهای بدی در صنعت مرغداری می‌دهد زیرا با این اوصاف در آینده نه چندان دور شاهد گرانی مرغ و تخم مرغ در بازار خواهیم بودیم زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی با این اوصاف توان ماندگاری در چرخه تولید را ندارند.

نماینده مردم شازند درخانه ملت تصریح کرد: عدم تامین نهاده‌های دامی توسط مرغداری‌ها به منزله کاهش تولید مرغ است بنابراین اگر در شرایط کنونی با کاهش تولید روبرو شویم و در نهایت این مسئله منجر به کسری مرغ و تخم‌مرغ دربازار شود،این امر می‌تواند بازار اقتصادی مرغ و تخم مرغ را به سمت گرانی هدایت کند.

ابراهیمی افزود: واردات مرغ‌های یخی هزینه‌های چند برابری به مملکت وارد می‌کند بنابراین بهترین راهکار این است که مرغداران در چرخه تولید مورد حمایت ویژه قرار بگیرندتا بتوان هزینه‌های تولید را در مرغداری‌ها با کاهش روبرو کرد.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانى امور دام به عنوان یکى از نهاد‌های که باید در تنظیم بازار، مخصوصاً قیمت نهاده‌ها و محصولات نقش ایفا کند، باید هرچه سریعتر برای تامین نهاده‌های دامی مرغداران وارد میدان شود بنابراین نباید اجازه داد با ورود ذرت وسویا به بازارسیاه واحدهای تولیدی به تعطیلی کشانده شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه افزایش قیمت مرغ با ورود ذرت وسویا به بازار سیاه در راه است یادآور شد:حدود 15روز است که مرغداران برای تامین ذرت وسویا با مشکلات عدیده‌ای روبروهستند واگر این پروسه متوقف نشود، علاوه برضررهای اقتصادی به تولیدکنندگان مرغ، تخم مرغ ومرغ نیز در مسیر گرانی گام خواهند برداشت .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

میزان و ظرفیت تولید گوشت مرغ بیش از نیاز داخل است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار مطرح کرد؛

آخرین جزییات از وضعیت وارداتی تخم‌مرغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ارائه تسهیلات توسط دولت، زمینه توسعه صنایع

ارسال نظر