پربیننده ترین عناوین
کد خبر: ۱۸۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من سازمان استاندارد باید همکاری ویژه‌ای با شرکت‌های تحقیقاتی صنایع لاستیک داشته باشد، تا درصد خطا و واردات لاستیک‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت کاهش یابد.

کیانپور: افزایش تصادفات جاده ای نتیجه توقف آزمایش‌های فنی لاستیک‌های وارداتی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان استاندارد باید همکاری ویژه ای با شرکت‌های تحقیقاتی صنایع لاستیک داشته باشد، تا درصد خطا و واردات لاستیک‌های غیراستاندارد و بی کیفیت کاهش یابد.

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره توقف ارسال نمونه‌ تایرهای وارداتی برای انجام تست به شرکت تحقیقات صنایع لاستیک ایران، گفت: متأسفانه براساس اظهارات مسئولان شرکت تحقیقات صنایع لاستیک، در هفته‌های اخیر روند ارسال لاستیک‌های وارداتی جهت بازرسی و آزمایش کیفی توسط سازمان استاندارد متوقف شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: طبق موضوعات مطروحه، سازمان استاندارد در چند وقت اخیر وظیفه نظارت بر کیفیت و آزمایش کیفی لاستیک‌های وارداتی را به برخی شرکت‌های بازرسی که از این سازمان تأییده دریافت کرده اند؛ واگذار کرده است.

وی گفت: واگذاری وظایف خطیر و بسیار حیاتی به شرکت‌هایی زیرمجموعه احتمال بروز خطا و عدم انجام آزمایش فنی را بالا می‌برد، همان طوری که مسئولان شرکت تحقیقات صنایع لاستیک ایران اعلام کرده‌اند که پرسنل این شرکت‌های وابسته به سازمان استاندارد به جای انجام تست‌های کیفی و فنی، تنها گواهی (CIOگواهی صادرشده از مبدا) را بررسی می‌کنند.

احتمال تقلب شرکت‌های خارجی تولیدکننده لاستیک برای دریافت گواهی CIO

کیانپور ادامه داد: البته این گواهی‌ها دارای اعتبار بوده و تأیید شده است، اما این نگرانی وجود دارد که شرکت‌های خارجی در زمان انعقاد قرارداد و انجام تست‌های فنی برای دریافت گواهی کیفیت محصول خود را بالا برده و پس از آن محصولات بی‌کیفیت را به فروش برسانند، از این رو آزمایش‌های فنی باید به صورت متداول صورت گیرد.

وی گفت: قطعا انجام آزمایش‌ها و تست‌های فنی بر روی لاستیک‌های وارداتی بسیار ضروری و حیاتی است، زیرا نادیده گرفتن این روند نتیجه‌ای جزء افزایش ترکیدگی تایر خودروها و افزایش تصادفات جاده‌ای به دنبال نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من سازمان استاندارد باید همکاری ویژه‌ای با شرکت‌های تحقیقاتی صنایع لاستیک داشته باشد، تا درصد خطا و واردات لاستیک‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت کاهش یابد.