بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کارشناس بازار ارز در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تشکیل بازار متشکل ارزی برای تقویت «پولی ملی»

کارشناس بازار ارز گفت: تشکیل بازار متشکل ارزی در راستای تقویت پول ملی و یا جلوگیری از سرعت تضعیف آن نیازمند کاهش نرخ تورم و بهره بوده که این امر نیز به تبع جلوگیری از افزایش حجم نقدینگی امکان‌پذیر است.
کد خبر : ۱۸۶۴۴۶

به گزارش بورس نیوز، در هفته اخیر یک‌هزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار با موضوع بازار متشکل معاملات ارزی برگزار شد که در نهایت این لایحه مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

براساس این مصوبه بازار متشکل معاملات ارزی در راستای ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا تشکیل می‌شود تا ارزها در آن به طور نقد و مطابق با مقررات تعیین شده در بستر الکترونیکی مورد معامله قرار گیرند که این امر قطعا تغییراتی را در بازار ارز ایجاد می‌کند.

در این خصوص اصغر سمیعی کارشناس بازار ارز به بورس‌نیوز گفت: در صورتی می‌توان بازاری را واقعی دانست که قیمت‌های آن تک‌نرخی و واحد باشد بنابراین اگر هدف از تشکیل بازار متشکل معاملات ارزی یکسان‌سازی نرخ ارز باشد می‌توان گفت که تشکیل این بازار اقدامی موثر در راستای اصلاح ساختارهای اقتصادی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اصلاح ساختارهای اقتصادی به شرط بررسی و اصلاح قیمت‌های غیرواقعی در تمامی بازارها ایجاد می‌شود.

سمیعی ادامه داد: تشکیل بازار متشکل ارزی در راستای تقویت پول ملی یا جلوگیری از سرعت تضعیف آن نیازمند کاهش نرخ تورم و بهره بوده که این امر نیز به تبع جلوگیری از افزایش حجم نقدینگی امکان‌پذیر است.

کارشناس بازار ارز تصریح کرد: افزایش مالیات‌ها و یارانه حامل‌های انرژی توسط دولت و کاهش سطح خدمات و زیرساخت‌ها نسبت به استقراض از بانک مرکزی روش مطلوب تری برای افزایش حجم نقدینگی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرار مالیاتی از چالش‌های موجود در حوزه درآمد مالیاتی است

مشروط شدن معافیت مالیاتی صادرکنندگان

ارسال نظر