عضو هیاتمدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو:
زور معاون وزیر هم به صنایع مس نرسید
عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان قطعات یدکی خودرو گفت: عطش صادرات به حدی بود که برخی افراد سودجو زمانی که مس برای افراد تولید کننده وجود نداشت اما آنها به راحتی کالا را تهیه می کردند و آن را تبدیل به ضایعات میکردند تا بتوانند قوانین را دور بزنند و به همین بهانه مس را صادر کنند.
به گزارش بورس نیوز، محمد شهپری عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان قطعات یدکی خودرو در خصوص قیمت مس و نحوه تامین آن از بازار گفت: امروز یکی از معضلات بزرگ واحدهایی که مواد اولیه آنها مس است قیمت و تامین این کالاست این درحالی است که ما یکی از تامین کنندگان اصلی و عمده مس جهان هستیم.
وی ادامه داد: در ماههای اخیر، قیمت این کالا به صورت جهشی افزایش داشته و حتی در برههای از زمان بازار عرضه و تقاضا به طوری به هم خورد که تنها 20 درصد از تقاضای بازار را تولید کنندگان مس داخلی تامین میکردند، این در حالی است که هیچ تغییری در میزان مصرف و تولید مس ایجاد نشده بود اما باز هم از عرضه این کالا خودداری میکردند.
شهپری افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 درصد قیمت مس افزایش داشته اما باز هم مدیران شرکتهای تولید کننده مس به دنبال صادرات بودند زیرا توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تامین بازار داخل داشت ما برای حل این مشکل حتی با معاون وزیر صنایع وقت جلسات زیادی برگزار کردیم و ایشان نیز به دنبال اولویت دادن به تولید کنندگان داخلی بودند اما باز هم زور معاون وزیر هم به مدیران مسی نرسید و جوابگو نبودند.
وی تصریح کرد: عطش صادرات به حدی بود که برخی افراد سودجو زمانی که مس برای افراد تولید کننده وجود نداشت اما آنها به راحتی کالا را تهیه می کردند و آن را تبدیل به ضایعات می کردند تا بتوانند قوانین را دور بزنند و به همین بهانه مس را صادر کنند. این در حالی بود که قاچاق ضایعات نیز با شدت بیشتری صورت میگرفت.
شهپری افزود: اکنون تا حدودی بازار با ثبات شده و شاهد افت قیمت بودیم اما در هشت ماهه اخیر ضربه سختی به تولید کنندگان ایرانی وارد شد.
وی ادامه داد: در ماههای اخیر، قیمت این کالا به صورت جهشی افزایش داشته و حتی در برههای از زمان بازار عرضه و تقاضا به طوری به هم خورد که تنها 20 درصد از تقاضای بازار را تولید کنندگان مس داخلی تامین میکردند، این در حالی است که هیچ تغییری در میزان مصرف و تولید مس ایجاد نشده بود اما باز هم از عرضه این کالا خودداری میکردند.
شهپری افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 درصد قیمت مس افزایش داشته اما باز هم مدیران شرکتهای تولید کننده مس به دنبال صادرات بودند زیرا توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تامین بازار داخل داشت ما برای حل این مشکل حتی با معاون وزیر صنایع وقت جلسات زیادی برگزار کردیم و ایشان نیز به دنبال اولویت دادن به تولید کنندگان داخلی بودند اما باز هم زور معاون وزیر هم به مدیران مسی نرسید و جوابگو نبودند.
وی تصریح کرد: عطش صادرات به حدی بود که برخی افراد سودجو زمانی که مس برای افراد تولید کننده وجود نداشت اما آنها به راحتی کالا را تهیه می کردند و آن را تبدیل به ضایعات می کردند تا بتوانند قوانین را دور بزنند و به همین بهانه مس را صادر کنند. این در حالی بود که قاچاق ضایعات نیز با شدت بیشتری صورت میگرفت.
شهپری افزود: اکنون تا حدودی بازار با ثبات شده و شاهد افت قیمت بودیم اما در هشت ماهه اخیر ضربه سختی به تولید کنندگان ایرانی وارد شد.
اخبار مرتبط
سالانه 500 تن مس تولید میشود؛
حرکت چرخ اولین کارخانه تولید مس به روش لیچینینگ حوضچهای پیوسته
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:
نحوه قیمتگذاری محصولات مسی در بورس کالا تغییر کرد/ عرضه کاتد و مفتول با سهدرصد تخفیف
معاون سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:
بررسی 4 هزار پرونده شکایت در حوزه واردات خودرو
آمارهای منتشره وزارت صمت نشان میدهد؛
افزایش 10 درصدی تولید فولاد خام کشور
سالانه 500 تن مس تولید میشود؛
حرکت چرخ اولین کارخانه تولید مس به روش لیچینینگ حوضچهای پیوسته
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:
نحوه قیمتگذاری محصولات مسی در بورس کالا تغییر کرد/ عرضه کاتد و مفتول با سهدرصد تخفیف
معاون سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:
بررسی 4 هزار پرونده شکایت در حوزه واردات خودرو
آمارهای منتشره وزارت صمت نشان میدهد؛
افزایش 10 درصدی تولید فولاد خام کشور
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.