بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

متحمل شدن ضرر و زیان پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: با توجه به اتفاقاتی که در دوره قبل به واسطه اعتصابات کامیونداران و عدم تحویل به موقع نهاده‌های مورد نیاز به مرغداران صورت گرفت، پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی متحمل ضرر و زیان شدند و همین موضوع باعث شد که برخی از آنها در دوره فعلی اقدام به جوجه‌ریزی نکنند.
کد خبر : ۱۸۶۵۲۹

به گزارش بورس نیوز، نظر افضلی در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: دوره‌های پرورش مرغ گوشتی حدودا 40 روزه است، با توجه به اتفاقاتی که در دوره قبل به واسطه اعتصابات کامیونداران و عدم تحویل به موقع نهاده‌های مورد نیاز به مرغداران صورت گرفت، پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی متحمل ضرر و زیان شدند و همین موضوع باعث شد که برخی از آنها در دوره فعلی اقدام به جوجه‌ریزی نکنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت با بیان اینکه ظرفیت بسیاری از سالن‌های پرورش مرغ گوشتی خالی است، تصریح کرد: باید تا پایان دوره فعلی پرورش مرغ گوشتی گرانی‌های موجود در بازار را تحمل کنیم تا دوره بعدی جوجه‌ریزی مرغداران آغاز و عرضه این محصول استراتژیک افزایش پیدا کند.

بالا بودن قیمت گوشت مرغ باعث بالا رفتن حجم جوجه‌ریزی‌ها می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بالا بودن کرایه حمل نهاده‌های مورد نیاز تولید مرغ گوشتی اثر منفی بر جوجه‌ریزی مرغداران گذاشته است، ادامه داد: با توجه به بالا بودن قیمت گوشت مرغ در دوره آینده شاهد افزایش حجم جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی می‌شویم و بعد از گذشت مدتی قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم باتوجه به افزایش میزان جوجه‌ریزی در دوره آینده می‌توانند امیدوار به کاهش شدید قیمت مرغ باشند، عنوان کرد: عملا بالا رفتن قیمت مرغ مرغداران را ترقیب می‌کند که اقدام به جوجه‌ریزی کنند و همین موضوع باعث می‌شود که بازار اشباع شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت، ادامه داد: قیمت 14 هزار تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ زیاد و 8 هزار تومان بسیار پایین است، قیمت گوشت مرغ باید حدود 10 هزار تا 11 هزار و 500 تومان باشد.

افضلی در پایان در خصوص اینکه آیا دولت نمی‌تواند کمبود گوشت مرغ در بازار را پیش‌بینی و مانع از رشد چشمگیر قیمت این محصول شود، گفت: دولت باید از قبل به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ می‌کرد و اکنون محصولات ذخیره شده را به صورت مرغ منجمد به بازار عرضه می‌کرد تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند؛ امکان واردات گوشت مرغ گرم به دلیل حساسیت و شرایط خاص نگهداری وجود ندارد و بسیار سخت است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان مطرح کرد:

رتبه نهم ایران در بین کشورهای تولیدکننده گوشت مرغ

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

کاهش عرضه دام زنده در بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش بینی کرد؛

تخصیص منابع ۶۵ هزار میلیاردی برای کمک به واحدهای تولیدی

ارسال نظر