بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی:

۶۰ واحد پتروشیمی در حال ساخت در کشور

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: هم‌اکنون ۶۰ واحد پتروشیمی در حال ساخت در کشور داریم که تعداد زیادی از آنها نیازمند لایسنس و تحقیق و توسعه هستند و پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در این زمینه‌ به این شرکت‌ها خدمات ارائه کند.
کد خبر : ۱۸۶۶۳۱

به گزارش بورس نیوز، مهدی شریفینیک‎‎نفس به جایگاه تحقیق و توسعه در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۶۰ واحد پتروشیمی در حال ساخت در کشور داریم که تعداد زیادی از آنها نیازمند لایسنس و تحقیق و توسعه هستند و پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در این زمینه‌ به این شرکت‌ها خدمات ارائه کند.

وی افزود: با توجه به مزیت نسبی خوراک و تولیدات محصولات پتروشیمی که در دنیا داریم، یکی از کشور‌های برتر در این زمینه هستیم و باید تحقیق و پژوهش، تجاری‌سازی و صادرات محصولات پتروشیمی را در کشور توسعه بخشیم.

وی به ساخت واحد‌های پتروشیمی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: در صنعت پتروشیمی، در زمینه پلیمر ۴۰۰ نوع محصول در دنیا وجود دارد که تنها ۲۰ نوع آن در کشور تولید می‌شود، اما می‌توان گفت که توانایی ما در تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلیمری و پتروشیمی بالاست.

وی با بیان اینکه بازار مناسبی برای مواد پتروشیمی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و فناوری موجود در کشور باید جایگاه تحقیق و توسعه را بهبود بخشیم و بتوانیم بسیاری از این مواد را در داخل کشور تولید کنیم.

شریفینیک‌نفس افزود: پژوهشگاه صنعت نفت با توجه به توانمندی و ظرفیت خود می‌تواند پروپوزال‌هایی را به بخش‌های خصوصی ارائه کند و فعالیت‌های تحقیقاتی خود را برای توسعه دانش فنی در این واحد‌ها عملیاتی کند و به‌طور حتم این شرکت‌ها در بخش سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی محصول می‌توانند این مرکز تحقیقاتی را حمایت کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

کاتالیست هیدروژناسیون استیلن در حال طراحی و ساخت

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بورس‌نیوز خبر داد:

پتروشیمی متانول کاوه استارت زد/ خبرهای خوش پتروشیمی بوشهر تا پایان‌سال

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی؛

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی+جدول

ارسال نظر