بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی خبر داد:

اعطای مشوق صادراتی به برخی محصولات مازاد کشاورزی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: دولت مبالغی را به عنوان مشوق‌های صادراتی برای برخی از محصولات پیشنهاد داده است تا بتوانیم از فرصت به وجود آمده در زمینه نرخ ارز استفاده و بخشی از محصولات کشاورزی مازاد نیاز کشور را صادر کنیم.
کد خبر : ۱۸۶۶۴۵
به گزارش بورس نیوز، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص ارسال پیش نویس آئین نامه مشوق های صادراتی کشاورزی به هیات دولت، گفت: در برنامه ششم توسعه آورده شده است که به منظور توسعه و افزایش صادرات، دولت باید مشوق‌های صادراتی را برای صادرکنندگان مدنظر قرار دهد.

مشوق صادراتی قدرت رقابت محصولات در بازارهای جهانی را افزایش می‌دهد

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها برای اینکه محصولات مازاد آنها قادر به رقابت در بازارهای جهانی باشد و ارز آوری کند مشوق‌های صادراتی درنظر می‌گیرند، تصریح کرد: در ازای صادرکردن هر کیلوگرم محصول دولت یارانه و مشوق درنظر می‌گیرند تا صادرکننده بتوانند با محصولات مشابه خارجی توان رقابت داشته باشد.

افزایش نرخ ارز صادرات محصولات کشاورزی را به صرفه کرده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تغییرات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی اگر از سوی دولت مشوق‌های صادراتی درنظر گرفته شود محصولات مازاد نیاز کشور می‌توانند در بازارهای جهانی با محصولات مشابه رقابت کنند، ادامه داد: در شرایطی که نرخ تقریبی ارز در بازارهای آزاد حدود 10 تا 11 هزار تومان است صادرات محصولات کشاورزی مازاد برای صادر کنندگان کشور صرفه اقتصادی دارد.

امکان صادرات با ارز 3 هزار تومانی وجود نداشت


محمود زاده با تاکید بر اینکه قبل از تغییرات نرخ ارز و با ارز 3 هزار تومانی نمی‌توانستیم ادعا کنیم که محصولات تولید داخل توان رقابت با محصولات مشابه خارجی در بازارهای جهانی را دارند، عنوان کرد: قیمت تمام شده محصولات کشور ما بسیار بالاتر از نمونه‌های خارجی بود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده است می‌توان محصولات مازاد نیاز کشور را با مشوق‌های صادراتی اندکی که دولت در نظر می‌گیرد صادر و شاهد ارزآوری باشیم، گفت: دولت مبالغی را به عنوان مشوق‌های صادراتی برای برخی از محصولات پیشنهاد داده است تا بتوانیم از فرصت به وجود آمده در زمینه نرخ ارز استفاده و بخشی از محصولات کشاورزی مازاد نیاز کشور را صادر کنیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتاق مشترک ایران و چین مطرح کرد:

توقف روند صادراتی بعد از 64 سال

رئیس اتاق مشترک ایران و چین مطرح کرد:

توقف روند صادراتی بعد از 64 سال

ارسال نظر