بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
فعالان صنعت دامداری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

پیگیری آزادسازی صادرات دامداران/ ممنوعیت صدور شیرخشک و تهدید حذف بازار صادراتی

با ممنوعیت صادرات شیر خشک، بازارهای صادراتی در معرض تهدید از دست رفتن قرار گرفته و ممنوعیت صادرات دام نیز دروازه قاچاق را گشوده است.
کد خبر : ۱۸۶۸۵۷
به گزارش بورس‌نیوز اکثر سهم های گروه دامپروری آخرین شنبه دی‌ماه را با رنگ سبز آغاز کردند. 

برخی شرکت‌های این گروه طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا دارند و انتظار می‌رود در سال آینده سودآوری بیشتری داشته باشند ضمن آنکه افزایش نرخ شیر و گوشت دام نیز در سال جاری روند فعالیت این گروه را بهبود بخشیده است. 

شرکت کشت و دام قیام اصفهان که امروز مورد اقبال سهامداران واقع شده در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه، سود خالص ۲۱ میلیارد تومانی محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲۱ درصدی داشته است. 

این رشد عمدتا ناشی از افزایش ۵۵ درصدی درآمد عملیاتی و افزایش ۲۲۸ درصدی درآمد غیر عملیاتی بوده است. 

محسن مرتهب مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان «زقیام» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص اقبال سهم دامپروری‌ها بیان کرد: اتفاق خاصی در صنعت دامپروری رخ نداده که موجب تلاطم سهم‌ها شود؛ ولی به هر حال صنعت دامپروری به شکل منطقی و به روال ماه‌های قبل و بدون مشکل خاصی مشغول فعالیت است. امیدواریم حمایت دولت در مورد تخصیص ارز ادامه داشته باشد و بتوان با تولید محصول کافی و با کیفیت، نیاز مردم را تامین کرد.

احمد مقدسی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران در همین راستا به بورس‌نیوز گفت: فعلا اتفاق خاصی در این صنعت رخ نداده؛ ولی پیگیر آزادسازی صادرات شیر خشک و دام هستیم. از طرفی با ممنوعیت صادرات شیر خشک بازارهای صادراتی در معرض تهدید از دست رفتن قرار گرفته و از سوی دیگر به دلیل ممنوعیت صادرات دام، صادرات دام به صورت قاچاق از کشور صورت می گیرد. امیدواریم با آزاد سازی صادرات این مشکل بر طرف شود.

وی افزود: قیمت گوشت هم در کشور افزایش داشته؛ ولی افزایش قیمت گوشت قرمز عمدتا ناشی از حضور دلالان بوده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
امید وار دولت به دادن ارز با نرخ دولتی ادامه بده وصادرات برای اینها باز بشه تا قاچاق نکن؟؟؟!!!!!