بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
در روز آخر زمستان صورت گرفت؛

حجم مبادلات در بازارهای اول و دوم فرابورس

امروز ۳۰ دی‌ماه بیش از ۶۰ درصد از حجم کل معاملات روزانه فرابورس در بازارهای اول و دست به دست شد و بدین ترتیب در این دو بازار شاهد خریدوفروش افزون بر ۴۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال بودیم.
کد خبر : ۱۸۷۰۰۱

به گزارش بورس نیوز، امروز ۳۰ دی‌ماه بیش از ۶۰ درصد از حجم کل معاملات روزانه فرابورس در بازارهای اول و دست به دست شد و بدین ترتیب در این دو بازار شاهد خریدوفروش افزون بر ۴۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال بودیم.

در این میان بیشترین حجم و ارزش دادوستد سهام به ترتیب مربوط به نمادهای «ذوب» و «سمگا» بود که این دو نماد معاملاتی در عین حال امروز در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادها نیز قرار داشتند.

در همین حال بیشترین افزایش قیمت تا سقف ۵ درصدی را نماد بازار دومی «اعتلا» متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز تجربه کرد و در سمت مقابل در صدر جدول بیشترین کاهش قیمت در میان نمادهای فرابورسی نیز نمادهای «کشرق» و «زبینا» قرار گرفته و بیشترین افت قیمتی را متحمل شدند.

«تجار» و «شتوکا» نمادهایی بودند که به ترتیب به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب و اتمام برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، امروز بازگشایی شدند. همچنین امروز شاهد بازگشایی نماد «لکما» پس از افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف نیز بودیم.

آغاز معاملات ثانویه اوراق اجاره

نمادهای اوراق اجاره شرکت توسعه اعتماد مبین در نمادهای معاملاتی «مبین۰۱۴۱»، «مبین۰۱۵۱» و «مبین۰۱۶۱» در راستای تامین سرمایه در گردش به منظور بازپرداخت بدهی امروز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش یافت و معاملات ثانویه این اوراق آغاز شد.

مدت این اوراق ۴۸ ماهه بوده و در دی‌ماه ۱۴۰۱ سررسید خواهد شد و نرخ سالانه آن نیز ۱۶ درصد با مواعد پرداخت هر شش ماه یک‌بار است.

بیشترین قیمت و بیشترین میزان حجم و ارزش متعلق به تسه آذر ۹۷

امتیاز تسهیلات مسکن آذرماه ۹۷ در عین حال که امروز با بیشترین قیمت در میان تسه‌ها یعنی ۵۷۸ هزار ریال خریدوفروش شد با معامله بیش از ۲۳ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۳ میلیارد ریال به بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی نیز دست یافت.

امروز یکشنبه سی‌ام دی‌ماه در بازار اوراق با درآمد ثابت، جابه‌جایی نزدیک به دو میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال صورت گرفت و نقل‌وانتقال‌ها در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز دادوستد بیش از ۱۳ میلیون ورقه به ارزش ۲۰۹ میلیارد ریال را رقم زد.

از سوی دیگر در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نزدیک به ۴۳۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در پایان معاملات امروز فرابورس ایران، شاخص کل با ۱۱ واحد کاهش، در سطح یک هزار و ۹۹۲ واحدی دادوستدهای روز جاری را خاتمه داد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر