بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
در نشست خبری نخستین همایش ری اکت ایران مطرح شد:

بازار کار جدید در انتظار برنامه نویسان کشور

مدیرعامل شرکت ریسمان گفت: بسیاری از برنامه‌نویسان توسعه و رشد ری‌اکت را خطری در حیطه کاری خود می دانند اما برنامه‌نویسان جوان و حاذق و آینده‌بین می‌توانند از این طریق بازار کار ناب و جدیدی را ایجاد کنند.
کد خبر : ۱۸۷۱۳۰

به گزارش بورس نیوز، آرش سلیمانی مدیرعامل شرکت ریسمان در نشست خبری نخستین همایش ری اکت ایران گفت: ری‌اکت یک کتابخانه جاوا اسکریپت و متن باز بوده که استفاده از آن در شرکت فیس‌بوک آغاز شده و در حال حاضر بسیاری از شرکت های بزرگ از آن استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه بسیاری از بانک‌های کشور هنوز از نسخه‌های قدیمی تحت وب استفاده می‌کنند، افزود:شرکت‌ها نیز تمایلی به ابجاد تغییر و تحول در اپلیکیشن یا وبسایت خود را ندارند اما تجربه نشان می دهد که ری‌اکت می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

سلیمانی با بیان اینکه فناوری ری اکت بسیار جدید و نوظهور است، ادامه داد: بسیاری از مشکلات آن در فضای اینترنتی مطرح نشده و باید خود برنامه‌نویس با آنها دست و پنجه نرم کند.

در ادامه این نشست وحید محرابی نماینده مرکز سداد نیز گفت: با اجرای ری اکت کاربران می‌توانند به ساده‌ترین روش با سایت و یا برنامه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه نگاه سنتی مدیران مانعی برای پیشرفت ری اکت در ایران محسوب می‌شود، افزود: بسیاری از برنامه‌نویسان توسعه و رشد ری‌اکت را خطری در حیطه کاری خود می دانند اما برنامه‌نویسان جوان و حاذق و آینده‌بین می‌توانند از این طریق بازار کار ناب و جدیدی را ایجاد کنند.

همچنین مهدی خسروی توسعه دهنده شرکت های تپسل و دیجیاتو نیز با بیان اینکه ری‌اکت نیتیو می‌تواند طراحی‌های ضعیف گذشته را بهبود ببخشد، گفت: در دیگر کشورها نیز استفاده از این فناوری رواج یافته و شرکت های بزرگی همچون تسلا نیز از آن استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیرو یکی از معضلات مهم در زمینه استفاده از این فناوری محسوب می‌شود که امیدواریم به تبع ارائه آموزش های بیشتر این خلا نیز جبران شود.

خسروی با بیان اینکه به دلیل ارزان بودن برنامه‌نویسی،تولید نرم‌افزار و نیروی کار هم‌اکنون برنامه‌نویسان کشور در خواست هایی از دیگر کشورها دریافت می کنند، افزود: اما موانع مختلفی وجود دارد که باعث از تداوم و استمرار این همکاری می‌شود: بسیاری از برنامه نویسان به دلیل کسب درآمد مناسب این پیشنهادهای کاری را می پذیرند اما تفاوت‌فرهنگ کاری و مبادلات مالی طرفین بزرگترین مشکل بین برنامه‌نویسان ایرانی و شرکت‌های خارجی محسوب می شود.

براساس این گزارش، نخستین همایش React ایران یازدهم بهمن ماه باهدف انتقال تجربیات شرکت‌های بزرگ و چالش‌های استفاده از این تکنولوژی در پروژه‌های بزرگ سازمانی در تالار علامه دانشگاه تهران برگزار می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر