افزایش فروش داخلی و کاهش فروش صادراتی/ تحقق درآمدهای حاصل از میزان فروش
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افزایش نرخ فروش بطر لایت داخلی شرکت شیشه و گاز در ماههای اخیر همچنان ادامه دارد و بر این اساس سیاستهای شرکت در دی ماه در مقایسه با آذر ماه، افزایش فروش داخلی محصولات و کاهش فروش صادراتی است.
در حالی که این شرکت در آذر ماه موفق به فروش 4.679 هزار عدد بطری لایت داخلی گردیده بود در دی ماه و با توجه به افزایش در حدود 6درصدی نرخهای این محصول میزان فروش خود را به 10.627 هزار عدد افزایش داد تا با تحقق 54 میلیارد ریال درآمدهای حاصل از آن پوشش مناسبی را در عملکرد این ماه به ثبت برساند.
لازم به ذکر است بر خلاف محصولات داخلی این شرکت که در ماه گذشته از رشد محسوسی برخوردار بوده، قیمتهای فروش محصولات صادراتی در این ماه شاهد کاهش نرخ بیش از 25 درصدی بوده است و شاید این عامل از اصلیترین دلایل کاهش فروش صادراتی و افزایش فروش داخلی در دی ماه بوده است.