بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
عضو هیات‌مدیره بانک ملی تاکید کرد:

لزوم وصول مطالبات معوق بانک ملی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه مطالبات معوق، چالشی اساسی در نظام بانکی است، بر برنامه ریزی و پیگیری مستمر شعب این بانک برای پیگیری وصول مطالبات تاکید کرد.
کد خبر : ۱۸۷۲۷۷
به گزارش بورس نیوز، برات کریمی در همایش هم اندیشی اعتبارات و پیگیری وصول مطالبات که با حضور محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره، کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات، حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات، علی اولیایی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات، برخی روسای ادارات امور شعب استان ها و کارشناسان ادارات امور شعب برگزار شد، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کشور، قطعا نظام بانکی بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه کشور و اقتصاد ما بانک محور است، ادامه داد: بهداشت اعتباری و انضباط مالی باید مورد توجه شعب باشد. در عین حال بخش عمده سودآوری بانک ناشی از کسب درآمدهای مشاع و تسهیلات است که باید به سمت صدور ضمانتنامه و پرداخت تسهیلات خرید دین برویم.

‎محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه در زمان پرداخت تسهیلات، روسای دوایر اعتباری باید ریسک اعتباری را بسنجند، گفت: تسهیلات باید به گونه ای پرداخت شوند که بازپرداخت آن نیز تضمین شده باشد و اجازه ندهیم که منابع بانک به مطالبات معوق تبدیل شوند.

‎وی افزود: باید در پایان سال به سمت و سوی افزایش سودآوری بانک و بهبود ترازنامه پیش رویم.
‎‎همچنین کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز در این همایش با بیان اینکه در زمان پرداخت تسهیلات باید توان مشتری سنجیده شود، گفت: این امر مهم ترین شاخص در وصول و پیگیری مطالبات معوق است.

‎‎حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور هم در این همایش وصول مطالبات معوق را یکی از راهکارهای مهم در بهبود شاخص های اعتباری بانک عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات با رعایت بهداشت اعتباری نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

‎فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات بانک نیز با بیان اینکه تاکید ما استفاده از ابزارهای تعهدی مانند ضمانتنامه ها و... است، گفت: این امر موجب کاهش هزینه ها برای سیستم بانکی، بانک ملی ایران و مشتری می شود.

‎علی اولیایی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: ابزارهای مناسبی برای تسویه بدهی ها در بانک وجود دارد که باید به جامعه بدهکاران اطلاع رسانی شود و وصول مطالبات نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

‎در پایان این همایش نیز روسای ادارات امور شعب منطقه یک کشور به تشریح برنامه های خود برای کاهش میزان مطالبات معوق و موانع پیش رو پرداختند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

آخرین جزییات بسته حمایتی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

در جهت تکمیل نیروی انسانی؛

بانک ملی ایران استخدام می‌کند

وقتی پول چشمان خصوصی‌سازی را می‌گیرد!

مسیری متروک با سابقه 40ساله/ کشف قیمت بالا باید اصلاح شود

ارسال نظر