معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان در گفتگو با بورس نیوز:
چالش ادامه حیات شرکتهای ارائه خدمات پرداخت در سال 98/ قوانین استفاده از کارتخوان را تغییر دهید
نیاز حوزه بانکداری الکترونیک این است که هم در حوزه قوانین مربوط به رسید کارتخوانها و همچنین در مورد مدل اصلی کسبوکار، نهادهای قانونگذار تصمیم جدید و جدی بگیرند.
غفوری معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: ما اولین شرکت ارائهکننده خدمات الکترونیکی در کشور هستیم. مجموعه سپ از سال 83 تأسیسشده و همیشه تأکید ما تمرکز بر نوآوری، ارائه خدمات و راهکارهای جدید بوده است.
وی ادامه داد: اولین ارائهکننده خدمات پرداخت از طریق شرکت پرداخت الکترونیک سامان در سال 84 به شرکت رجاء بود و اولین ترانزاکشن روی پوز از طریق شبکه در فروشگاههای شهروند از طریق شرکت ما به بازار ارائه شد.
غفوری با بیان این مطلب که اولین ترانزاکشن روی موبایل از طریق کد USSEبا سرکد 724 با تلاش متخصصان شرکت پرداخت الکترونیک سامان ارائهشده است افزود: خیلی از اولینهایی که در حال حاضر در زندگی روزمره ایرانیان در حوزه پرداخت وجود دارد به دست همکاران توانمند ما به بازار ارائهشده است.
وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در هر سه کانال پرداخت از طریق پوز، درگاههای اینترنتی و پرداخت از طریق درگاههای موبایلی فعال هستیم. تقریباً جزو معدود پی اس پی هایی هستیم که همزمان در هر سه کانال فعالیت کرده و سهم بازار مناسبی را به خودمان نیز اختصاص دادهایم.
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان در مورد مشکلات حال و حاضر PSPهای ایرانی برای توسعه گفت: برخلاف صنایع دیگر در بحث پرداخت الکترونیک اتفاقاً زیرساختهای خوبی داریم. خیلی از کشورهای خارجی که با متخصصان آنها ما جلسه میگذاریم از توسعه پرداخت الکترونیک در ایران متعجب میشوند اما؛ چالشی که ما در سال 98 با آن روبرو خواهیم بود یک چالش قدیمی است که در سال 98 خودش را بهشدت نشان خواهد داد آنهم بحث مدل کسبوکار ما است.
وی تأکید کرد: در تمام دنیا خدمت گیرنده اصلی هزینه خدمات را پرداخت میکند یعنی در همه جای دنیا وقتی یک پذیرنده از خدمات پرداخت الکترونیک و از دستگاه پوزی که دارد استفاده میکند کارمزد سرویسی را که دارد دریافت و پرداخت میکند اما؛ در ایران این کارها بر عهده بانکهای پذیرنده و بخشی هم بر عهده بانکهای صادرکننده است.
غفوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حجم ترانزاکشن ها افزایش چشمگیری پیداکرده است، هرسال هزینه بیشتری به بانکها وارد میکند.
وی افزود: در حال حاضر تنها ترانزکشنی که مصرفکننده نهایی خودش کارمزد پرداخت میکند، ترانزکشن مانده گیری است که شاید بخش کوچکی از حجم کلی ترانزکشن ها در شبکه پرداخت کل کشور را به خود اختصاص دهد.
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان اظهار داشت: با روند کنونی با توجه به اینکه هزینههای شرکتهای ارائهکننده افزایش پیداکرده است، اکثر شرکتهای ارائه خدمات پرداخت در سال 98 به مشکل بر خواهند خورد.
اخبار مرتبط
از روز گذشته عملیاتی شد؛
دریافت کارمزد از درگاههای پرداخت سامان در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت عنوان شد؛
رونمایی از بزرگترین شبکه پرداخت خرد کشور از روز گذشته عملیاتی شد؛
دریافت کارمزد از درگاههای پرداخت سامان در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت عنوان شد؛
رونمایی از بزرگترین شبکه پرداخت خرد کشور ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه