بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان خبر داد:

65 درصد اشتغال‌زایی صنعت در بخش صنایع کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: با وجود اینکه صنایع کوچک ۶۵ درصد اشتغال در بخش صنعت را در بر می‌گیرند اما تنها ۱۹ درصد درآمد صنعت در بخش صنایع کوچک محقق می‌شود.
کد خبر : ۱۸۷۸۰۸
به گزارش بورس نیوز، حجت‌الله خلیل زاده اظهار کرد: ۹۶ درصد صنایع در کشور صنایع کوچک و متوسط هستند و در گلستان نیز صنایع کوچک و متوسط ۹۷ درصد صنایع را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با وجود اینکه صنایع بزرگ سه درصد صنایع و ۱۲ درصد اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده‌اند، اما ۵۶ درصد درآمد بخش صنعت از این بخش ایجاد می‌شود.

خلیل زاده بیان کرد: هرچه واحد بزرگ‌تر باشد، بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند و هرچه واحد کوچک‌تر باشد، بهره‌وری افزایش می‌یابد. با وجود اینکه صنایع کوچک هم اشتغالزا و هم بهره وری بالایی دارند، اما سهم کمی در درآمد دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان ادامه داد: علت اصلی کاهش درآمد در بخش صنایع کوچک بحث بازار است که در این زمینه بحث شناخت بازارهای صادراتی خارجی و کمک به حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی برای شناخت بازارهای داخلی را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: باید به صنایع کوچک به دلیل اینکه اشتغالزایی بالایی دارند، توجه ویژه داشت؛ علت برگزاری این نمایشگاه نیز به همین دلیل بوده است.

خلیل زاده خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان در ۵ سال گذشته از واحدهای تولیدی استان برای شرکت در ۳۸۵ نمایشگاه داخلی و خارجی حمایت کرد که دستاوردهای خوبی داشته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مطرح کرد:

ضرورت رسیدگی به وضعیت مردم سیل‌زده گلستان

در دهه فجر صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی ۱۰ طرح صنعتی و معدنی

ارسال نظر