بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: این استان ۲۵ شهر دارد که آخرین شهر استان نیز در دهه فجر پارسال از نعمت گاز برخوردار شده و به این ترتیب ضریب نفوذ گازرسانی به ۱۰۰ درصد رسیده است.
کد خبر : ۱۸۸۰۸۲

برخورداری همه شهرهای قزوین از نعمت گاز

به گزارش بورس نیوز، اسماعیل مفرد‌بوشهری درباره آمادگی شرکت گاز استان قزوین برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان قزوین تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گازرسانی نشده بود اما گازرسانی به ۲۵ شهر و ۴۷۷ روستای استان قزوین از اقدام‌های انجام شده در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه صنعت گاز از جمله حوزه‌هایی است که دستاوردهای آن پس از پیروزی انقلاب حاصل شده است، درباره برنامه‌ریزی شرکت گاز استان قزوین برای دهه فجر امسال توضیح داد: در دهه فجر امسال، ۶ روستای استان قزوین با ۲۵۵ خانوار و هزینه ۲۲ میلیارد ریال به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد که برای گازرسانی به این روستاها ۲۹ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

مفرد‌بوشهری از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲ روستای استان قزوین خبر داد و افزود: عملیات اجرایی گازرسانی این ۳۲ روستا که در منطقه الموت قرار دارند در دهه فجر امسال آغاز می‌شود و برای اجرایی شدن آن حدود ۱۳۲ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۲۹۲ میلیارد ریال بودجه نیاز خواهد بود.

وی از گازدار شدن ۴۹ واحد صنعتی - تولیدی در دهه فجر امسال با هزینه بیش از ۲۹ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با بهره‌گیری این واحدها از گاز طبیعی، تعداد واحدهای صنعتی گازدار استان به ۳ هزار و ۴۲ واحد صنعتی جزء و عمده خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، این استان ۲۵ شهر دارد که آخرین شهر استان نیز در دهه فجر پارسال از نعمت گاز برخوردار شده و به این ترتیب ضریب نفوذ گازرسانی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرها و روستاهای قزوین با بهره‌مندی از ۶ هزار و ۸۶۶ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز انجام می‌شود، درباره گازرسانی روستایی اظهار کرد: استان قزوین ۸۷۴ روستا دارد که تاکنون ۴۷۶ روستا گازرسانی شده‌اند و گازرسانی به ۵۹ روستا نیز در دست اقدام است، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی روستایی قزوین به ۸۴ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین درباره گازرسانی به بخش نیروگاهی گفت: نیروگاه شهید رجایی استان قزوین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان است و از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان دی ماه، ۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون متر مکعب گاز تحویل این نیروگاه شده است.

به گفته وی، استان قزوین دارای ۱۳ شهرک صنعتی و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی عمده و غیرعمده است که از این تعداد، ۳ هزار و ۴۲ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز متصل هستند و از میان آنها، ۳۸۰ واحد صنعتی از تسهیلات مصوبه شورای اقتصاد بهره‌مند شده‌اند.

وی درباره نگهداشت و مقاوم‌سازی شبکه گاز استان قزوین تصریح کرد: نگهداشت، مقاوم‌سازی و نوسازی شبکه‌های موجود بر اساس استانداردهای تعریف شده شرکت ملی گاز ایران به صورت مستمر انجام می‌شود، همچنین به منظور تامین گاز پایدار، مستمر و ایمن برای مشترکان، پیش از فصل سرما برنامه‌ریزی لازم برای تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای از خطوط و تاسیسات گازی استان انجام شد و نیروهای امداد شرکت نیز در قالب مرکز فوریت‌های ۱۹۴ آماده ارائه خدمات به مشترکان گاز در اسرع وقت و در همه ساعات شبانه‌روز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از همکاری مطلوب میان شرکت گاز استان و دیگر نهادهای مرتبط برای اخذ مجوزهای لازم برای توسعه شبکه گاز استان خبر داد و افزود: خوشبختانه در راستای تسریع فرآیند گازرسانی به روستاها و صنایع استان، فضای همکاری مناسبی بین شرکت گاز و دیگر ارگان‌ها همچون استانداری، فرمانداری و ... وجود دارد.

مفردبوشهری ضمن آنکه از مشترکان گاز استان قزوین خواست تا افزون بر رعایت نکات ایمنی، در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی کنند، درباره میزان مصرف گاز استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، ۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است و پیش‌بینی می‌کنیم ۹۱۵ میلیون و ۶۰۴ هزار متر مکعب گاز نیز تا پایان سال مصرف شود.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر مطرح کرد:

نیروگاه زاگرس کوثر یک نیروگاه گازی با ظرفیت 648مگاوات

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد:

تامین تجهیزات یکی از اولویت های صنعت انتقال گاز

معاون مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان فارس گفت:

گازرسانی صنعتی در استان فارس

ارسال نظر