انحصاری شدن آگهیها در رسانه ملی
به گزارش بورس نیوز، رمضانعلی سبحانیفر، با انتقاد از قرعهکشیهای تلویزیونی گفت: تبلیغات صداوسیما در زمینه برگزاری مسابقات و قرعه کشی روی یک شرکت خاص واگذار شده است و این شرکت تمامی تبلیغات برنامههای تلویزیونی را به دست گرفته و آگهیها در رسانه ملی انحصاری شده است.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در خانه ملت با بیان اینکه تبلیغات صدا و سیما بیش از اندازه شده، افزود:حرکت سازمان یافتهای در بخش تبلیغات این سازمان شکل گرفته که همانند و شبیه بخت آزماییهای قدیم در تلویزیون اجرا میشود و این عملکرد برای سازمان صدا و سیما مناسب نیست.
وی اظهار کرد: صدا و سیما رسانه ملی است و باید در تبلیغات خود منافع مردم را نیز در نظر گیرد در حال حاضر و در شرایط نابسامان کنونی اقتصاد، با قرعهکشیهای تلویزیونی از طریق مکانیزم کد دستوری USSD با استفاده از ستاره(*) مربعها(#)، تنها جیب مردم خالی میشود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید بر قرعهکشیهای تلویزیونی نظارت دقیق صورت گیرد، خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید از شیوههای علمی و به روز دنیا، برای تبلیغات استفاده کند و با نظارت دقیق، به قرعهکشیها سامان دهد.
سبحانیفر با بیان اینکه شیوهی تبلیغات در رسانه ملی نیازمند تغییر است، ادامه داد: صدا و سیما نباید تمام برنامههای خود را در قرعهکشیهای تلویزیونی متمرکز کند و این روند را در تمام برنامههای آموزشی، اخلاقی، فرهنگی، خانوادگی و ورزشی به کار برد؛ تکرار عبارت ستاره مربعها مردم را خسته کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اپراتورها دم از هزینههای بالا می زنند و افزایش هزینهها را عامل گرانی بستههای اینترنتی میدانند در حالیکه اگر اپراتورها از تبلیغات در صداوسیما صرف نظر کنند میتوانند بسیاری از هزینهها را کنترل کنند.