بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
بازارسرمایه در حالی روز خود را به پایان رساند که امیدواری وجود داشت تا فلزی‌ها با رشد همراه شوند اما بانک‌ها توانستند به‌عنوان لیدر بازار نام بگیرند.
کد خبر : ۱۸۹۰۴۳
به گزارش بورس‌نیوز، درحالی که بازارسرمایه در ساعات پایانی خود به سر می‌بُرد خبر موکول شدن لایحه الحاق به کنوانسیون «پالرمو» به سال آینده باعث شد تا بازار، سقوط آزاد را تجربه کند.
در جریان معاملات امروز شاخص کل با کاهش 924 واحدی به 164 هزار واحدی برسد.

با بررسی شاخص صنعت که در ابتدای معاملات امروز، سبزپوش بود اما پس از درج خبر پالرمو، قرمز شد و منفی 1.006 معاملات امروز خود را به پایان برد.

در بررسی گروه مالی نیز 951 واحد رشد را به خود دید که بیشتر تحت جو و شرایط ادغام بانکی به سر برد و البته نمی‌توان مانور سبزپوشی نمادهای «وبصادر»، «وتجارت»، «دی»، «وپست» و«وخاور» را نادیده گرفت.

در گروه خودرویی‌ها نیز «خوساز»، «ختوقاح»، «خزر»، «خبهمن»، «ختور»، «خشرق»، «خکار» و «محرکه» سبزپوش بوده اما در گروه فلزات اساسی، شاخص‌ها در سراشیبی منفی قرار گرفته و غول‌های فلزی مانند «ذوب»، «فولاد» و «فملی» امروز را با کاهش شاخص به اتمام رساندند.
این در حالی است که شاخص فولاد صادراتی اسلب و بیلت در کشور رشد 8.3درصدی و 8.1درصدی داشته که نسبت به قیمت‌های جهانی روز گذشته، شاهد اصلاح قیمت اسلب به سقف 390دلار بودیم.

بررسی گروه نمادهای شیمیایی حاکی از آن بوده که در جریان معاملات امروز نمادها اغلب سبزپوش بوده و تنها برخی نمادها مانند «پترول»، «تاپیکو» و «شیران» جامع قرمز به تن کردند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر