بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
دبیر انجمن تولیدکنندگان روغن نباتی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بعد از شکر، نوبت روغن است?/برنامه ریزی برای تامین روغن نباتی تا پایان ماه رمضان

نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد؛ ولی امیدواریم افزایش قیمت نامتعارفی در بازار روغن نباتی شاهد نباشیم.
کد خبر : ۱۸۹۰۸۱
به گزارش بورس نیوز، از چند ماه قبل ماجرای کمبود چند روزه برخی کالاها از جمله رب گوجه فرنگی و به دنبال آن پرواز قیمت ها آغاز شد. اما ماجرا به رب گوجه ختم نشد و پرش چند برابری قیمت گوشت هم به جنجالی تبدیل شد. 
این هفته تب افزایش قیمت ها به بازار قند و شکر رسیده و علاوه بر آنکه بسیاری از فروشگاه ها عرضه قند و شکر را متوقف کرده اند، قیمت ها هم رشد شدیدی داشته است. 
شایعاتی مبنی بر احتمال کمبود مواد غذایی در ماه های آینده به گوش می رسد و روزهای پایانی سال را به کام مردم، زهر کرده است. در این میان گفته می شود روغن نباتی در صف عرض اندام ایستاده و باید منتظر ناز و کرشمه این محصول هم باشیم. 
افزایش قیمت ها، سهم صنایع غذایی را تحت تاثیر قرار داده و سهم گروه قندی امروز با صف خرید همراه بود. باید دید روغنی ها هم در چند روز باقیمانده از سال، مورد اقبال قرار خواهند گرفت یا نه؟

امیر هوشنگ بی رشک دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت روغن نباتی در کشور بیان کرد: صنعت روغن نباتی به واردات وابسته بوده اما دولت و بخش خصوصی تدابیری اندیشیده‌اند که نگرانی بابت کمبود روغن نباتی حداقل تا پایان مبارک رمضان نخواهیم داشت. بنابراین فعلا جایی برای نگرانی بابت کمبود روغن نباتی نیست و بهتر است مردم در آستانه عید نوروز، دغدغه ای نداشته باشند. 

وی افزود: نمی توان آینده را پیش بینی کرد؛ ولی امیدواریم افزایش قیمت نامتعارفی در بازار روغن نباتی شاهد نباشیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر