بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
بورس‌نیوز از بانک‌های ادغامی گزارش می‌دهد؛

اعلام زمان بازخرید سهام «انصار» / لیست شعب در انتظار تایید

با توجه به ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه، از فردا بازخرید سهام برخی بانک‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۹۰۰۱۳
اعلام زمان بازخرید سهام «انصار» / لیست شعب در انتظار تایید
به گزارش بورس‌نیوز، ادغام ۵ بانک نظامی در بانک سپه یازدهم اسفندماه رسما کلید خورد. تعیین تکلیف سهامداران شاید مهمترین ابهام اهالی بازار سرمایه بود. 

طبق اطلاعیه ای که بانک انصار منتشر کرده، اعلام شده کلیه سهامداران بانک انصار، اعم از حقیقی و حقوقی، از روز هجدهم فروردین ماه ۹۸ می توانند جهت فروش سهام خود با قیمت هر سهم ۲۰۸۶ ریال اقدام کنند.

بر همین اساس مقرر شده تا این بانک، شعب منتخب خود را برای این امر اعلام کند تا سهامداران بتوانند نسبت به فروش اقدام کنند.

طبق بررسی های بورس نیوز، قرار است ایرانیان اطلس در مرحله اول (از ۱۸ فروردین ماه به مدت ۳۰ روز کاری) تمامی سهام را با قیمت ۲۰۸۶ ریال از سهامداران خریداری کند و با قیمت ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ ریالی به بانک سپه واگذار کند.

قرار است ایرانیان اطلس در مرحله اول تمامی سهام را با قیمت ۲۰۸۶ ریال از سهامداران خریداری کند و با قیمت ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ ریالی به بانک سپه واگذار کند. 

با یک حساب و کتاب ساده می توان این نرخ به ارزش ذاتی سهم بانک انصار نزدیک تر خواهد بود.

از طرفی بررسی روند معاملات «وانصار» نشان می دهد این نماد که تقریبا از ابتدای مردادماه ۹۷ متوقف شده، نه تنها در سال ۹۷، بلکه از ماه ها قبل از آن هیچ رشد قیمتی نداشته است. 

این در حالی است که بانک انصار از معدود بانک هایی بوده که عملکرد سودآوری داشته و علاوه بر تقسیم سود ۱۷۰ ریالی در مجمع پایانی سال مالی ۹۶، در ۹ ماهه ۹۷ نیز به ازای هر سهم ۲۲۹ ریال سود شناسایی کرده است. اگر نگاهی به روند قیمت سهم بانک های زیان دهی همچون بانک تجارت و بانک صادرات داشته باشیم، به رغم زیان ده بودن، رشد قیمت سهم ها در سال ۹۷ کاملا مشهود است. ضمن اینکه تقریبا نمی توان شرکتی یافت که سال ۹۷، یک دوره رشد تجربه نکرده باشد. اما توقف طولانی مدت نماد بانک انصار، مجال بهره مندی از این فرصت را به سهامداران این بانک نداد.

با توجه به ارزش دارایی های بانک انصار و نیز روند مثبت سودسازی این بانک، خرید سهم با قیمت ۲۰۸۶ ریال، عادلانه نبوده و به نظر می رسد ایرانیان اطلس سود گزافی از این معامله به جیب خواهد زد. ضمن اینکه طبق مقررات، کل سهم این ۵ بانک در سپه ادغام خواهد شد و قطعا ایرانیان اطلس، قصد نگهداری سهم «وانصار» را نداشته و فقط وظیفه خطیر واسطه گری این معامله را به دوش خواهد داشت و قیمت ۵ تا ۶ هزار ریالی هر سهم، حتما به ارزش واقعی بانک انصار نزدیک تر خواهد بود! 

«بانک انصار» با ترازی منفی به استقبال ادغام رفت

 در حالی که موضوع ادغام بانک انصار و بانک‌های نظامی در بانک سپه بسیار جدی و در حال انجام است، گزارش فعالیت‌های عملکرد ماهانه بانک انصار نشان از تراز منفی فعالیت‌های بانکداری در عملکرد سال 1397 خود دارد. 

این بانک در جدیدترین گزارش عملکرد 12 ماه سال جاری خود بیش از 87 میلیارد تومان کسری درآمدهای ناشی از تفاوت درآمدهای حاصل از سود تسهیلات اعطایی و سود سپرده های پرداختنی را روانه سامانه کدال کرده است.

ظاهرا طرح ادغام و از دست دادن شخصیت مستقل این بانک در ماه‌های گذشته منجر به شفافیت عملکرد و کاهش شدید تراز بانکداری این بانک در سال مالی 1397 شده است.

«بانک انصار» با ترازی منفی به استقبال ادغام رفت/ کاهش شدید تراز بانکداری در سال مالی97

لازم به ذکر است، این بانک در 9 ماهه ابتدایی سال مالی 1397، سود خالصی 2294 میلیارد ریالی شناسایی کرده که با توجه عدم کیفیت صورت‌های مالی اعلامی این بانک‌ها در گزارش‌های حسابرسی نشده میان دوره، به نظر نمی‌رسد این میزان سود چندان قابل اتکا باشد.

نماد «وانصار» از تاریخ 3/05/1397 بنا به شفاف کردن و بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر در حالت تعلیق معاملاتی به سر می برد و با توجه به جدی بودن ادغام با بانک‌های دیگر، خبرها حاکی از خرید سهام این شرکت توسط بازارگردان مرفی شده در قیمت‌های 2088 ریال از سهامداران است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
سلام.تکلیف سهام وسودسهام تاحالا مشخص نیست معلوم نیست چه کسی پاسخگوی ماست. ابوالحسنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
سازمان بازرسی ورود پیدا کند حق سهام داران جفظ شود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۸
ریدم به مدیریت کارگزاری سپه خیلی دیوسه