بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریستی اقدام جدیدی نیست و تنها بار روانی دارد و نباید تغییری در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کند زیرا سپاه در لیست تحریم‌های آمریکا همواره قرار داشته است.
کد خبر : ۱۹۰۱۵۶

قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریست ها بی تاثیر در اقتصاد ایران

محسن قادری کارشناس بازار ارز در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: با اعلام آمریکا مبنی بر قرارگیری نام سپاه در لیست تروریست بین‌المللی طبیعتا تاثیرات روانی را در بازار سرمایه ایران ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز یکی از همین اثرات در بازار است، ادامه داد: وجود شرایط تورمی در سال جاری دیگر عوامل افزایش نرخ ارز در سال جاری به شمار می‌آید که امروز با چاشنی تحریم‌های آمریکا علیه سپاه باعث ایجاد نوسان و رشد مجدد این واحد پول شده است.

قادری تصریح کرد: به تبع افزایش نرخ دلار، ایجاد شرایط تورمی در اقتصاد اتفاقی طبیعی بوده که پس از آن میزان واردات نیز تحت تاثیر این عامل، با سیر صعودی مواجه خواهد شد که باردیگر به‌صورت دومینویی متصل، افزایش دوباره نرخ ارز را به همراه خواهد داشت.

کارشناس بازار ارز ادامه داد: نگرانی که امروز در بازار کشور وجود دارد، تابو شکنی نرخ ارز تا سقف 30 هزار تومان بوده زیرا اگر مسئولان اقتصادی سریعا نسبت به این موضوع پادزهری اعلام نکنند، نمی‌توان از بار روانی افزایش نرخ دلار و تزریق این بار به جامعه جلوگیری کرد زیرا تجربه جلوگیری از اثرات روانی کاملا دلسرد کننده بوده است.

قادری با اشاره به اینکه نباید فشارهای آمریکا بر سپاه و قرارگرفتن نام این نهاد نظامی در لیست تحریم‌ها موجب افزایش نرخ ارز شود، تاکید کرد: قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریستی اقدام جدیدی نیست و تنها بار روانی دارد و نباید تغییری در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کند زیرا سپاه در لیست تحریم‌های آمریکا همواره قرار داشته است.

لازم به ذکر است که نرخ دلار در صرافی‌های تهران، به 14 هزار و 500 تومان رسیده ضمن آنکه قیمت یورو نیز در بین 15 هزار 680 تومان بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر