بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تداوم سبزی بازار در گرو آرامش/ پیش‌بینی محدوده دلار آزاد و ارزش شرکت‌های بورسی

به نظر می‌رسد به زودی شاهد حذف رسمی ارز دولتی خواهیم بود و سودآوری بسیاری از شرکت‌ها بابت تسعیر ارز با نرخ نیما افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۹۰۲۵۸
به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌کل با شکستن سقف‌های قبلی امروز کانال ۱۹۵ هزار واحدی را فتح کرد. 

احتمال حذف ارز دولتی، نزدیکی به فصل مجامع و تقسیم سود مناسب در بعضی شرکت‌ها و گزارش‌های مناسب عملکرد ۱۲ماهه برخی نمادها از مهم‌ترین دلایل سبز شدن این روزها است.

بهزاد گلکار کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص روند مثبت بازارسرمایه بیان کرد: تداوم روند مثبت بازار بستگی به شرایط سیاسی و آرامش در روابط بین‌المللی ایران با کشورهای غربی است چنانچه تنش جدیدی ایجاد نشود و محدودیت‌های بین‌المللی تشدید نگردد، بازار سرمایه پتانسیل رشد دارد. 

وی افزود: افزایش تنش‌ها می‌تواند به صورت هیجانی و کوتاه مدت نرخ ارز را افزایش دهد؛ ولی به نظر می‌رسد دلار آزاد در محدوده ۱۳۵۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تومان تثبیت شده و ارزش شرکت‌های بازار سرمایه‌ای نیز با توجه به همین نرخ تعدیل خواهد شد.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به زمزمه‌های حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، به نظر می‌رسد به زودی شاهد حذف رسمی ارز دولتی خواهیم بود و سودآوری بسیاری از شرکت ها بابت تسعیر ارز با نرخ نیما افزایش خواهد یافت(برای مثال بانک ها). افزایش سودآوری شرکت‌ها، در کوتاه مدت جو روانی مثبتی ایجاد کرده و رشد بازار سرمایه را رقم خواهد زد.

وی در رابطه با تاثیر این روند بر بهای تمام شده صنایع اظهار داشت: اگرچه حذف ارز دولتی، بهای تمام شده را نیز افزایش خواهد داد؛ اما در مرحله نخست سودآوری صنایع افزایش یافته و با یک وقفه زمانی ۳ تا ۶ ماهه، اثر حذف ارز دولتی بر بهای تمام شده شرکت ها نمایان خواهد شد. بنابراین انتظار تداوم رشد بازار در کوتاه مدت می رود.

گلکار در معرفی گزینه های برتر برای سرمایه گذاری گفت: نمی توان رشد بازار را فقط به صنایع صادرات محور تعمیم داد و اکثر صنایع، شانس رشد خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر