بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
در گفت‌وگو با مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بورس‌نیوز بررسی شد:

آیا پتروشیمی نوری به تالارشیشه‌ای می‌آید/ مجوز ورود سه‌پتروشیمی در جیب سازمان‌بورس

در سال گذشته بسیاری از موانع پیش روی مسیر ورود پتروشیمی نوری به بازار سرمایه برطرف شد بنابراین شاید این شرکت در بهار سال جاری وارد بازارسرمایه شود.
کد خبر : ۱۹۱۰۹۴

ورود پتروشیمی نوری به تالار شیشه ای در نخستین فصل سال

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس نیوز گفت: این هلدینگ در سال جاری نیز همانند سال گذشته ارتباط خود را با بازارسرمایه حفظ و تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سهام پتروشیمی پارس به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس برای نخستین بار در بازار سرمایه عرضه شد، ادامه داد: عرضه این شرکت در بازار از لحاظ حجم معاملات، بزرگترین عرضه سال97 نام گرفت.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به انتشار اوراق اجاره مبتنی بر سهام در اواخر سال گذشته افزود: هزار میلیارد تومان از این اوراق در بازار عرضه شد که با استقبال اهالی بازار نیز مواجه شد.

ربیعی ادامه داد: انتشار این اوراق موجب می‌شود که هلدینگ‌های بزرگ به واسطه سهامی که دارند، بتوانند این نوع اوراق را منتشر کنند.

وی درخصوص برنامه‌های این هلدینگ در خصوص ورود شرکت‌های زیرمجموعه، به بازارسرمایه تصریح کرد: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری پتروشیمی نوری، پتروشیمی بوعلی و بندر امام برای نخستین بار وارد بازار سرمایه می‌شوند و این هلدینگ مصرر به اجرای آن بوده اما اجرای این برنامه مبتنی بر تصمیمات سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس شرکت‌ها است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به عرضه پتروشیمی نوری، افزود: در سال گذشته بسیاری از موانع پیش روی مسیر ورود پتروشیمی نوری به بازارسرمایه از جمله اختلاف حساب‌ها با سهامدار اقلیت «تاپیکو» و حساب‌های فی‌‌مابین این شرکت با شرکت ملی نفت ایران مرتفع شد بنابراین شاید پتروشیمی نوری در بهار سال جاری وارد بازارسرمایه شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته حسابدار شرکت رفع مغایرت حساب‌های پتروشیمی نوری با شرکت ملی نفت را تایید کرد اما به دلیل گذشت زمان فرآیند ورود به بورس مصادف شد با وضعیت بازار بنابراین ورود این شرکت به بازار سرمایه به تعویق افتاد اما در حال حاضر به محض تایید صورت‌های مالی سال 97 توسط اعضای هیات مدیره پتروشیمی نوری فرآیند ورود سهام این شرکت به بورس آغاز می شود.

ربیعی با بیان اینکه تاکید کرد: علاقه‌مندیم که سهام پتروشیمی نوری قبل از برگزاری مجمع این شرکت، در بازار سرمایه عرضه شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر