بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
مدیرعامل سیمان صوفیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ سیمان منطقی است

صنعت سیمان در مقایسه با سایر کمترین تاثیر را از تحریم ها می پذیرد و همین مزیت، نقطه قوتی است که هم وضعیت سیمانی ها را با ثبات کرده و هم این صنعت را برای سرمایه گذاری جذاب می کند.
کد خبر : ۱۹۱۴۲۷
به گزارش بورس نیوز، شرکت سیمان صوفیان که برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را هم در دست اجرا دارد، در ۱۲ ماهه ۹۷ با رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل سود ۱۱۷ میلیارد ریالی محقق کرده است. با توجه به احتمال افزایش نرخ سیمان ظرف چند هفته آینده، رشد سودآوری این شرکت دور از انتظار نیست.

منصور نجفی مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان «سصوفی» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص موضوع افزایش نرخ احتمالی سیمان بیان کرد: طرح افزایش نرخ سیمان بر اساس یک سیستم حسابرسی انجام می‌شود و از چند ماه قبل در حال محاسبه دقیق بهای تمام شده سیمان بوده‌اند. 

وی ادامه داد: هنوز میزان افزایش نرخ درخواستی مشخص نشده؛ ولی با توجه به رشد هزینه های تولید، افزایش نرخ ۲۵ تا ۳۵ درصدی منطقی است.

این فعال صنعت سیمان افزود: تخفیفات فروش سیمان تقریبا حذف شده است. با توجه به افزایش بهای تمام شده سیمان و افزایش هماهنگی بیش شرکت های سیمانی، نگرانی چندانی بابت ارائه تخفیفات فروش نداریم و در صورت افزایش نرخ سیمان، در نهایت بعضی شرکت ها اقدام به ارائه تخفیف جزئی به نمایندگان فروش کنند. 

مدیرعامل «سصوفی» در مورد وضعیت صادرات پس از افزایش نرخ احتمالی گفت: در صورت افزایش نرخ سیمان، نرخ سیمان صادراتی هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. البته صادرات سیمان به عراق فعلا متوقف شده و صادرات سیمان به عراق از طریق دلالان نیز شایعه ای کذب است.

وی افزود: صادرات سیمان به برخی بازارهای صادراتی به صورت ارزی و برخی دیگر به شکل ریالی است. صادرات سیمان صوفیان عمدتا به شکل ریالی انجام می شود.  

نجفی در خاتمه تاکیدکرد: صنعت سیمان در مقایسه با سایر کمترین تاثیر را از تحریم ها می پذیرد و همین مزیت، نقطه قوتی است که هم وضعیت سیمانی ها را با ثبات کرده و هم این صنعت را برای سرمایه گذاری جذاب می کند. روند سودآوری شرکت های سیمانی صعودی بوده و قطعا سیمانی ها در سال ۹۸ سودهای بهتری نسبت به سال ۹۷ محقق خواهند کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر