بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
درخواست نرخ 2 هزار 575 تومانی برای فروش شیر خام کاملا منطقی است.
کد خبر : ۱۹۱۷۸۹
به گزارش بورس نیوز، زمزمه هایی از افزایش نرخ شیر خام به گوش می رسد.

احمد مقدسی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: انجمن صنفی درخواست افزایش نرخ شیر خام را 27 فروردین ماه امسال به سازمان حمایت ارسال کرده؛ ولی هنوز جوابی نداده‌اند و مشخص نیست این موضوع چه زمانی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: به رغم تخصیص ارز دولتی به جو و ذرت و سویا برای صنعت دامپروری، بهای تمام شده این صنعت افزایش داشته؛ چرا که سایر هزینه های تولید رشد قیمت داشته است. بنابراین درخواست نرخ 2 هزار 575 تومانی برای فروش شیر خام کاملا منطقی است.

محسن مرتهب مدیر عامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان «زقیام» در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هنوز مشخص نیست با درخواست افزایش نرخ شیرخام موافقت خواهد شد یا نه؛ ولی در مجموع افزایش نرخ احتمالی شیرخام خبر خوبی برای مردم نخواهد بود. به هر حال در شرایط اقتصادی خاصی قرار داریم و هر گونه افزایش نرخ، به معنای اعمال فشار بیشتر بر دوش مصرف کنندگان خواهد بود. بنابراین ترجیح می دهم در مورد تاثیر افزایش نرخ احتمالی بر سودآوری شرکت ها اظهار نظر نکنم.

مرتهب در رابطه با تاثیر افزایش نرخ احتمالی بر روند تقاضای شیرخام گفت: به نظر می رسد افزایش نرخ احتمالی سبب کاهش تقاضای شیرخام نخواهد شد و به هر حال صنایع تبدیلی شیرخام را به محصولات و فرآورده های قابل عرضه در بازار داخل یا بازارهای صادراتی تبدیل خواهند کرد. البته ممکن است سرانه مصرف لبنیات در کشور تحت تاثیر قرار بگیرد. 

این فعال صنعت دامپروری تصریح کرد: فعالان صنعت دامپروری به دنبال افزایش ظرفیت تولید و کارآفرینی در این حوزه هستند و زقیام هم از این قاعده مستثنی نیست. توسعه در دستور کار شرکت هست و پیگیر افزایش ظرفیت تولید هستیم. قطعا اخبار افزایش ظرفیت در شرکت ها از خبرهای مربوط به افزایش نرخ سودمندتر خواهد بود و امیدواریم شاهد اتفاقات مثبتی همچون افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفی محصولات در صنعت دامداری و دامپروری باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر