بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
یکی از سهم‎هایی که در سال‎های گذشته پا به عرصه بازار سرمایه گذاشته و کمتر سهامدارای را متضرر کرده، «غشهداب» است. بررسی‎ها نشان می‎دهد که درآمدهای جدید در انتظار این شرکت قرار دارد و درهای صادراتی بازتر شده اند.
کد خبر : ۱۹۱۹۱۴

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «شهداب ناب خراسان» در 12 ماهه سال 97 حدود 201 میلیارد تومان درآمد فروش کسب کرد که 50 درصد بیش از فروش سال 96 است.

«غشهداب» در مسیر رکوردشکنی / رب‎های این شرکت سرخ‎تر می‎شوند

در دو ماهه نخست سال 98 نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان داد؛ چرا که با فروش 58 میلیارد تومان محصول، 29 درصد فروش کل سال 97 را محقق کرد. این موضوع بیانگر این است که شرکت در سال 98 نیز روند صعودی در امر فروش طی خواهد کرد و باز هم به قلههای جدید دست خواهد یافت.

همان‎طور که در تصویر ذیل مشاهده میکنید، روند فروش ماهانه در سال 97 در مجموع صعودی بوده؛ ولی سال 98 طوفانی آغاز شده است. فروش فروردین ماه سال جاری که نیمیاز آن در تعطیلات گذشت، در سطح قابل قبول 19 میلیارد تومان قرار گرفت. اردیبهشت ماه به نوعی رکوردشکنی کرد و رقم 40 میلیارد تومان درآمد را در کارنامه خود ثبت کرد.

«غشهداب» در مسیر رکوردشکنی / رب‎های این شرکت سرخ‎تر می‎شوند

به این ترتیب، «غشهداب» در 2 ماهه نخست سال جاری بیش از 5 ماهه سال گذشته فروش انجام داده است. بنابراین، در صورتی که روند صعودی با همین شیب ادامه یابد، میتوان انتظار داشت در پایان سال 98 به مبلغ فروش بیش از 330 میلیارد تومان دست یابد.

«غشهداب» در بازار سرمایه نیز عملکرد مثبت و قابل قبول از خود به نمایش گذاشته است. این سهم در سال 97 و در مدت سپری شده از سال 98 به ترتیب 75 و 40 درصد بازدهی عاید سهامداران و همراهان خود کرده است.

در نظرسنجی اخیر بورس نیوز، 55 درصد از معامله‎گران ابراز تمایل برای خرید این سهم کردند و 45 درصد دیگر، موضع فروش را انتخاب کردند.

«غشهداب» در مسیر رکوردشکنی / رب‎های این شرکت سرخ‎تر می‎شوند

عملکرد حقوقیها نشان میدهد که اندکی تمایل به خروج داشته اند و به طور میانگین در مدت گذشته از سال جاری 10 درصد خریدها و 30 درصد فروشها را بر عهده گرفتند. در مجموع، 44 میلیارد تومان سهم به حقیقیها واگذار کرده اند.

بر این اساس، در سال جاری 73 میلیون سهم «غشهداب» به ارزش 233 میلیارد تومان داد و ستد شده و در حال حاضر ارزش بازار آن بالغ بر 475 میلیارد تومان است.

در انتها میتوان «غشهداب» را سهمی مطمئن برای سرمایه‎گذاری عنوان کرد؛ چرا که با حذف ارز 4200 تومانی برای واردات برخی اقلام از جمله چای، حبوبات و آبمیوه، شرایط بهتری در بازار داخل برای این شرکت و زیرمجموهایش به وجود خواهد آمد. علاوه بر این، افزایش نرخ فروش محصولات در مدت اخیر به شدت به رشد درآمدها و افزایش حاشیه سود کمک کرد و در کنار آن، آزاد شدن صادرات رب گوجه فرنگی، زمینه را برای افزایش صادرات به کشورهایی نظیر افغانستان و روسیه را فراهم آورد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اهرم بالای این شرکت با سبدی سبز؛

«تبرک» در بورس ماند

اهرم بالای این شرکت با سبدی سبز؛

«تبرک» در بورس ماند

ارسال نظر