بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
قیمت پاکت‌های این سیمان‌ساز کاهش فروش را پاسخ داد؛

پُر شدن جیب این سیمان‌ساز با رشد نرخ فروش/ سود خالص سیمان خوزستان ۲.۵ برابر شد

مقادیر فروش شرکت با کاهش حدود ۲۵درصدی در سال گذشته مواجه بوده و میزان فروش شرکت در این سال در حدود یک میلیون و ۷۴۰هزار تن بوده است.
کد خبر : ۱۹۲۰۶۶

سود خالص سیمان خوزستان در سال 97 دو و نیم برابر شد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی شده، شرکت سیمان خوزستان در سال گذشته با تحول قابل توجه سودآوری همراه بوده و عملکرد مالی این شرکت در این سال منجر به رشد ۱۵۰درصدی سود خالص شرکت و کسب مبلغ ۶۹۴میلیارد ریال سود خالص شد.

این در حالی است که مقادیر فروش شرکت با کاهش حدود ۲۵درصدی در سال گذشته مواجه بوده و میزان فروش شرکت در این سال در حدود یک میلیون و ۷۴۰هزار تن بوده است.

با این حال با توجه به رشد نرخ‌های فروش که به طور متوسط ۴۰درصد بیشتر از نرخ‌های فروش سال۹۶ بوده، شاهد افزایش ۱۱درصدی جمع درآمدهای عملیاتی شرکت بوده‌ایم.

رشد نرخ‌های فروش و عدم افزایش متناسب هزینه های تولید در مقایسه با آن، منجر به بهبود نسبت حاشیه سود عملیاتی شرکت به بیش از ۳۲درصد شده است.

سود خالص سیمان خوزستان در سال 97 دو و نیم برابر شد

این در حالی است که این حاشیه سود در سال۹۶ کمتر از ۱۸درصد بوده و در واقع مهم‌ترین عامل رشد سودآوری شرکت را می‌توان در افزایش نرخ‌های فروش آن جستجو کرد که منجر به رشد سود عملیاتی و نهایتا سودخالص آن شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر