بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

بازگشت آرامش به بازار خودرو با اعمال سیاست های مالیاتی

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: اعمال سیاست‌های مالیاتی می‌تواند تا حدودی آرامش را به بازار خودرو بازگرداند. در واقع باید از افرادی که سالانه بیش از یک بار در معاملات خودرو حضور دارند مالیات دریافت شود زیرا پیداست که هدف اصلی آنها از خرید و فروش خودرو، تجارت است.
کد خبر : ۱۹۲۰۷۷

به گزارش بورس نیوز، سیدجواد حسینی‌کیا درباره راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار خودرو، اظهار کرد: اعمال سیاست‌های مالیاتی می‌تواند تا حدودی آرامش را به بازار خودرو بازگرداند. در واقع باید از افرادی که سالانه بیش از یک بار در معاملات خودرو حضور دارند مالیات دریافت شود زیرا پیداست که هدف اصلی آنها از خرید و فروش خودرو، تجارت است.

وی افزود: باید با طراحی مکانیزمی افرادی که دارای چندین خودرو هستند شناسایی و از آنها مالیات دریافت شود. زیرا صاحبان خودرو به ازای این کالا از یارانه پنهان بنزین استفاده می‌کنند و این در حالی است که افراد مستضعف جامعه به دلیل نداشتن خودرو نمی‌توانند از این یارانه استفاده کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار خودرو می‌توان تراکنش‌های بانکی را بررسی کرد. باید نظام جامعی برای شناسایی افراد دارای گردش مالی بسیار راه‌اندازی شود. در صورت اجرایی شدن این سیاست دست سوداگران از بازار کوتاه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اراده‌ای برای بومی‌سازی تولید قطعات موردنیاز خودرو وجود ندارد. پرداخت ارز ارزانقیمت به قطعه‌سازان می‌تواند بسیاری از موانع پیش روی صنعت خودروسازی را بردارد. در واقع به جای استفاده از قطعات وارداتی باید به توان داخلی تکیه شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها به خودروسازان تسهیلات ارائه ندهند مشکلات صنعت خودروسازی بیشتر می‌شود. در صورت نیاز کمیسیون صنایع و معادن می‌تواند الزامات لازم را برای تامین تسهیلات در نظر گیرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: می‌توان برای تامین قطعات موردنیاز صنعت خودروسازی از ارز خارجی استفاده کرد در این سیستم باید خودرو با منشا ارز خارجی وارد و در ازای آن در ایران به واردکنندگان ریال پرداخت کرد. با تحقق این امر حجم تولید خودروسازان افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها در بازار کاهشی می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر