بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رکورد صادرات به رغم شرایط تحریم/ افزایش تقاضای برخی محصولات ویژه

با توجه به روند رو به رشد تولیدو فروش برخی محصولات ویژه و با آلیاژهای خاص و همچنین افزایش دریافت سفارشات تولید ریل به عنوان محصولی با ارزش افزوده بالاتر، شرایط بهتری در انتظار سهامداران خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۲۷۳۳
به گزارش بورس نیوز شرکت ذوب آهن اصفهان این هفته از 3 اتفاق خوب در این مجموعه پرده برداشت. خبر محکومیت موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به پرداخت ۶۰۷ میلیارد تومان، خبر تحقق سود تقریبا ۱۲ تومانی به ازای هر سهم و پرش 523 درصدی سود خالص نسبت به سال قبل، و نیز خبر دریافت مجوز تامین سنگ آهن شرکت بدون تشریفات مزایده! با تصویب هیئت وزیران، تا پایان سال ۹۸ ذوب آهن می تواند بدون تشریفات مزایده یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن سنگ آهن خریداری کند و این تسهیلات پس از تحقق ۵ شرط تا ۴ سال قابل تمدید است.
با این خبرها، در صورتی که مشکلی بر سر راه فروش نباشد، چشم انداز این سهم روشن تر از قبل خواهد بود.

نعمت اله محسنی معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت تولید و فروش بیان کرد: روند رو به رشد صادرات در شرکت ذوب آهن اصفهان در سال جاری هم تداوم داشته و در ماه گذشته ذوب با صادرات ۱۲۱هزار تن انواع محصولات فولادی، رکورد صادرات خود را شکست. به شرط تامین مواد اولیه مورد نیاز خصوصا مواد اولیه آهن دار، این روند ادامه خواهد داشت. با توجه به روند رو به رشد تولیدو فروش برخی محصولات ویژه و با آلیاژهای خاص و همچنین افزایش دریافت سفارشات تولید ریل به عنوان محصولی با ارزش افزوده بالاتر، شرایط بهتری در انتظار سهامداران خواهد بود.

محسنی در رابطه با دلیل افزایش مصرف گندله در ماه های اخیر گفت: مصرف گندله در شرکت در چند ماه اخیر افزایش داشته و مهم ترین دلیل این اتفاق، کمبود مواد اولیه آهن دار مناسب، ناچار به مصرف بیشتر گندله بودیم. امیدواریم با تامین سنگ آهن درشت دانه با عیار مطلوب، مصرف سنگ آهن دانه بندی شدی جایگزین گندله شود. چرا که به لحاظ اقتصادی مصرف گندله توجیه چندانی برای ذوب ندارد.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان متناسب با برنامه ریزی های انجام شده، برنامه افزایش تولید تا مرز 3 میلیون تن را در سال جاری دنبال می کند. 

محسنی در رابطه با درخواست برخی فعالان صنعت زغالسنگ مبنی بر صادرات محصول اظهار داشت: در حال حاضر حدود 3 میلیون تن زغالسنگ در کشور تولید می شود. حجم کل کنسانتره تولیدی تقریبا ۱.۵میلیون تن است و به این ترتیب عملا با کمبود کنسانتره زغالسنگ در کشور مواجه هستیم. به هر حال صادرات زغالسنگ ممکن است موجب بروز مشکلاتی شود و مطابق آخرین اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور، صادرات منوط به تامین نیاز صنعت فولاد کشور بوده و این موضوع به وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت هم ابلاغ شده است. امیدواریم با برنامه ریزی های صمت، ارزش افزوده و اشتغال در چرخه تولید صنعت فولاد تکمیل شده و محصول نهایی صادر شود و از صادرات مواد اولیه ای که کشور را دچار مشکل خواهد کرد، جلوگیری به عمل آید. طبیعتا در این میان باید به نیازهای ارزی صنعت زغالسنگ هم توجه کرد و با تامین ارز مورد نیاز صنعت، انگیزه صادرات را از شرکت های زغالسنگی بگیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

ابلاغ آیین نامه ساماندهی نظام مالی-محاسباتی کشور

از سوی معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

ابلاغ آیین نامه ساماندهی نظام مالی-محاسباتی کشور

ارسال نظر