بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
مدیرمالی شرکت قند هگمتان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

چشم قندی‌ها به تعیین تکلیف نرخ فروش مصوب شکر در سال۹۸ / «قهکمت» مترصد افزایش سرمایه

فعلا مترصد فرصتی برای افزایش سرمایه 30 درصدی از محل سود انباشته هستیم. سال۹۲شرکت اقدام به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها کرد و فعلا هیات مدیره برنامه ای در این خصوص ندارد.
کد خبر : ۱۹۳۰۱۵
به گزارش بورس نیوز، ظاهرا وزارت جهاد کشاورزی طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند به منظور تسریع ارسال این محصول به کارخانجات قند و کاهش دغدغه های کشاورزان شده است.
هر سال در قیمت خرید تضمینی چغندرقند که توسط شورای اقتصاد به تصویب می رسد، مبلغی به عنوان کمک کرایه لحاظ می شود و این کمک کرایه مبلغ 615 ریال به ازای هر کیلو گرم چغندر تحویلی به کارخانجات قند در سال زراعی 98-97 بوده که وزارت جهاد امیدوار است با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و تصویب شورای اقتصاد این رقم افزایش یابد.

اکبر نیک راه مدیر مالی شرکت قند هگمتان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در تولید هر یک کیلوگرم شکر از 8 کیلوگرم چغندرقند استفاده می شود و تاثیر کرایه حمل 615 ریالی در بهای تمام شده شکر تقریبا 5000 ریال است. 

وی افزود: هنوز چیزی در مورد افزایش قیمت خرید تضمینی چغندرقند و کرایه حمل اعلام نشده، ولی به هر حال افزایش هزینه ها، بهای تمام شده تولید را افزایش خواهد داد. باید دید نرخ مصوب فروش شکر برای امسال، چه مبلغی در نظر گرفته خواهد شد. 

این فعال صنعت قندی تاکیدکرد: فعلا ابهامات زیادی در مورد صنعت قند و شکر وجود دارد. نرخ مصوب فروش شکر برای سال جاری هنوز اعلام نشده است. شرکت های تولیدی شکر را به قیمت مصوب به فروش می رسانند و افزایش قیمت شکر در بازار آزاد، تاثیری در سودآوری قندی ها ندارد. اما در صورت افزایش نرخ خرید چغندرقند، احتمالا نرخ مصوب فروش شکر هم متناسب با افزایش بهای تمام شده تغییر خواهد کرد و در نهایت بار افزایش قیمت احتمالی، به دوش مصرف کنندگان افکنده خواهد شد.

مدیر مالی «قهکمت» در پاسخ به این سوال که «در صورت فراهم بودن امکان افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از این محل دارد؟» گفت: فعلا مترصد فرصتی برای افزایش سرمایه 30 درصدی از محل سود انباشته هستیم. سال 1392 شرکت اقدام به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها کرد و فعلا هیات مدیره برنامه ای در این خصوص ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر