بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

کمبود خرید گندم توسط دولت مجبور واردات این محصول هستیم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در صورت کمبود خرید گندم توسط بخش دولتی مجبور به واردات گندم با قیمت 4 هزار و 500 تومان خواهیم شد که برای تامین نیاز انسانی کشور مصرف شود.
کد خبر : ۱۹۳۱۷۴

به گزارش بورس نیوز، جلال محمودزاده در خصوص پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی، اظهار کرد: گندم باتوجه به نرخ خرید تضمینی پایین جایگزین نهاده‌های دامی می‌شود و اکنون نیز این کار انجام می‌شود.

وی افزود: ارزان بودن قیمت خرید تضمینی گندم موجب شده این محصول استراتژیک در اولویت کشت سال آینده کشاورزان قرار نگیرد و با کاهش سطح زیر کشت روبرو شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: احتمال قاچاق گندم به عنوان یک محصول استراتژیک از کشور وجود دارد. اکنون اختلاف قیمت 2 هزار تومانی گندم داخل کشور با دیگر کشورهای همسایه سبب ایجاد انگیزه‌ برای قاچاقچیان این محصول شده است.

محمودزاده گفت: در صورت کمبود خرید گندم توسط بخش دولتی مجبور به واردات گندم با قیمت 4 هزار و 500 تومان خواهیم شد که برای تامین نیاز انسانی کشور مصرف شود. قیمت پایین خرید تضمینی گندم آسیب زیادی به دنبال داشته و درصورت برنامه ریزی ناصحیح در سال آینده با مشکلات عدیده و جدی مواجه خواهیم شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر