بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به شرط بانک مرکزی برای تایید صلاحیت مدیران بانکی و چند انتصاب عجیب در بازار سرمایه و...
کد خبر : ۱۹۳۴۰۰
به گزارش بورس نیوز، بانک ها آنقدر در واگذاری اموال مازاد خود تعلل کردند که اهالی ساختمان میرداماد تصمیم گرفتند برای مجبور کردن مدیرانی که دو دستی اموال بانک ها را چسبیده اند، از راه دیگری وارد شوند. به همین خاطر هم گفته شده مدیرانی که تا پایان امسال دست نجنبانند، صلاحیت تصدی سمت مدیریت یا عضویت در هیات مدیره بانک ها را نخواهند داشت! باید دید این روش جواب می دهد یا مدیران مال دوست برای فرار از واگذاری اموال مازاد و خروج از بنگاهداری، دست به دامان نهاد دیگری می شوند.

رد پای یک خبرگزاری در ترکیب هیات مدیره یک شرکت سیمانی
مدیر مسئول یکی از سایت های خبری بدون سابقه کار تخصصی در صنعت سیمان ناگهان سر از ترکیب هیات مدیره یکی از سیمانی های بورسی درآورد. این انتصاب اصلا ربطی به دوستی ایشان و مدیر رده بالای سازمانی که سهامدار عمده شرکت مذکور بوده، ندارد!

اثاث کشی از نهاد حمایتی به اقتصادی
ظاهرا رییس یکی از سازمان های بزرگ حمایتی کشور که اتفاقا به نظر برخی تحلیلگران سیاسی، یکی از گزینه های بالقوه ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران نیز هست، به حوالی بلوار آفریقا رفت تا سکان یکی از موسسات بزرگ اقتصادی کشور را به عهده بگیرد. موسسه اقتصادی مذکور، سهامدار عمده چندین شرکت بورسی از جمله یک بانک و یک شرکت بیمه و چند شرکت غذایی هم هست.

رگبار پیشنهادات عجیب به سوی اهالی جاده مخصوص
این روزها مداخله در امور اهالی جاده مخصوص بیش از هر زمان دیگری به چشم می آید. گویا هر شخصی بی خوابی به سرش می زند، نقشه ای برای این دو شرکت در گل مانده می کشد و به محض طلوع آفتاب در بوق و کرنا می دمد که یافتم؛ یافتم.
هنوز گیجی ناشی از شنیدن پیشنهاد بهارستانی های عزیز مبنی بر اعلام ورشکستگی از سرمان نپریده بود که پیشنهاد جدیدی مطرح شد. ادغام دو شرکت بزرگ خودروساز!
لطفا در چکاندن زهر هلاهل به کام سهامداران عجله نکنید. همان ادغام قبلی را سامان دهید، برای هفت پشت بازار سرمایه کافی است! به قول قدیمی ها، ما را به خیر شما امیدی نیست؛ شر نرسانید.

بخشنامه هایی محکم تر طناب دار
در شرایطی که تحریم ها همچون ریسمانی محکم دست و پای صادرکنندگان را بسته، گویا آقایان قانونمند هم چنان در اجرای بخشنامه ها و قوانینی که خودشان وضع کرده اند سخت می گیرند که صادرکنندگان یاد عبور از پل صراط افتاده اند. 
الزام به پیمان سپاری ارزی، نه تنها دست تولیدکنندگان داخلی را در پوست گردو گذاشته، بلکه باعث سواستفاده خریداران خارجی و ماهی گیری مشتریان از آب گل آلود هم شده و قیمت محصولات صادراتی حسابی افت کرده است. 
 قیمت طلای سرخ ایران ظرف یک ماه، یک میلیون تومان کاهش داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر