بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اثر مثبت فعالیت مدیریت شده ماینرها بر صنعت تولید برق/ نرخ منطقی برق ماینرها چقدر است؟

چنانچه نرخ برق ماینرها، معادل نرخ برق صادراتی تعیین شود (یعنی ۷ سنت)، احتمال سواستفاده وجود دارد. به نظر می رسد نرخ حدود ۳ سنت معقول بوده و برای هر دو طرف این قضیه جذابیت خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۳۴۵۸

به گزارش بورس نیوز، بحث استفاده غیر مجاز از برق توسط ماینرها و کشف مزارع استخراج ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین این روزها به وفور شنیده می شود. طبق خبرها، تعیین نرخ برق ماینرها در دست بررسی بوده و احتمالا تا پایان تیرماه این موضوع تعیین تکلیف می شود. نرخ پیشنهادی برخی کارشناسان اقتصادی ۷ سنت است. این در حالی است که تعرفه برق صنایع تولیدی کشور در حال حاضر بسیار کمتر از این میزان است.

محمدعلی وحدتی رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر فعالیت ماینرها بر صنعت تولید برق بیان کرد: وضعیت صنعت برق به گونه ای است که فقط در فصل تابستان و دوران پیک مصرف برق، نیروگاه های برق با تمام ظرفیت خود فعالیت می کنند و در سایر ماه ها، به دلیل افت مصرف برق با کمتر از ظرفیت خود فعالیت می کنند. بنابراین سرمایه گذاری های انجام شده در نیروگاه های برق در اکثر طول سال، بازدهی لازم را به همراه ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه ماینرها مصرف کنندگان پایدار برق تلقی می شوند، می توان گفت فعالیت ماینرها برای صنعت برق کشور مزیت خواهد بود؛ مشروط بر آنکه فعالیت ماینرها به درستی مدیریت شود. اگر فعالیت ماینرها به نحوی مدیریت شود که در گام اول ماینرها قانونمند عمل کرده و از برق به صورت غیر مجاز استفاده نکنند و همچنین نرخ منطقی برق برای ماینرها در نظر گرفته شود، فعالیت ماینرها در کشور می تواند بخشی از نقطه ضعف نیروگاه ها را پوشش داده و تقاضای برق را در فصول غیر پیک که ظرفیت خالی وجود دارد، افزایش دهد.

این کارشناس صنعت تولید برق در رابطه با نرخ منطقی برق مصرفی ماینرها اظهار داشت: نظرات مختلفی در مورد نرخ برق مصرفی ماینرها وجود دارد؛ اما امیدواریم نرخی در نظر گرفته شود که هم برای صنعت تولید برق کشور و هم ماینرها جذابیت داشته باشد.

وی افزود: چنانچه نرخ برق ماینرها، معادل نرخ برق صادراتی تعیین شود (یعنی ۷ سنت)، احتمال سواستفاده وجود دارد. به نظر می رسد نرخ حدود ۳ سنت معقول بوده و برای هر دو طرف این قضیه جذابیت خواهد داشت.

وحدتی در خاتمه تصریح کرد: فعالیت کنترل شده و تحت نظارت ماینرها، هیچ مشکلی برای صنعت برق به همراه نخواهد داشت و دغدغه ای بابت محدودیت در تامین برق صنایع تولیدی کشور نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر