بیت کوین در دیجیتال مارکتینگ چه کاربردی دارد؟/ ارتباط بین ماینینگ یا استخراج بیت کوین در چیست؟
ارز دیجیتالی یا پول دیجیتال یا پول الکترونیک یا ارز الکترونیکی) یک نوع ارزی است که فقط در قالب دیجیتالی موجود است، نه در قالب فیزیکی مانند پول نقد و سکه.
ارز پنهان (Cryptocurrencies) و تاثیر آنها در بازاریابی دیجیتال
به گزارش بورس نیوز، ارز دیجیتالی یا پول دیجیتال یا پول الکترونیک یا ارز الکترونیکی) یک نوع ارزی است که فقط در قالب دیجیتالی موجود است، نه در قالب فیزیکی مانند پول نقد و سکه.
البته ویژگیهایی مشابه با ارزهای فیزیکی را دارد، اما فرصتی ایجاد میکند تا معاملات به صورت لحظهای و انتقال بدون محدودیت مرزی انجام شود. به عنوان مثال ارزهای مجازی و یا ارز پنهان (Cryptocurrencies). مانند پول سنتی، این ارزها ممکن است برای خرید کالاها و خدمات فیزیکی استفاده شوند، اما ممکن است برای جوامعی خاص مانند استفاده کنندگان بازیهای آنلاین یا شبکههای اجتماعی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
البته ابتدا باید بدانید که ماینینگ یا استخراج بیت کوین چیست؟
مزایای بسیاری در استفاده از ارزهای دیجیتال وجود دارند، از قبیل توانایی پرداخت به موقع و با هزینههای تراکنش کمتر. روش دیگری که به وسیله آن ارزهای دیجیتال میتوانند به سازمان کمک کنند؛ حذف یا کاهش خطرات ناشی از حمل و نقل یا انتقال ارز است.
در این مقاله با ویرلن همراه باشید تا ارتباط ارزهای دیجیتالی با تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.
ارز پنهان (Cryptocurrencies)، یک ارز دیجیتالی است که به موجب آن تکنیکهای رمزنگاری برای تنظیم تولید ارز بدون توجه یک مقام (قدرت) مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد؛ که کاملا غیر متمرکز بوده و هزینههای دوگانه را از بین میبرد.
بیت کوین چیست؟
یک بیت کوین به شکل یک جسم خاص یا حتی دیجیتال موجود نیست. اگر ۰.۵ بیت کوین در کیف پول دیجیتال من موجود باشد، این بدان معنا نیست که نیم دیگر در جای دیگری وجود داشته باشد.
در یک کلمه، باید گفت بله بیت کوین اولین ارز پنهان (Cryptocurrencies) بوده و هنوز هم بزرگترین است.
اما در ۸ سال پس از ساخت آن، مدعیان دیگری نیز همراه شدهاند.
همه آنها پایه اساسی یکسانی دارند: آنها از بلاکچین «blockchain»، یک ضبط معاملات ِعمومی مشترک استفاده میکنند، تا نوع جدیدی از ارز دیجیتال را ایجاد و پیگیری کنند.
Bitcoin، به عنوان یک شبکه پرداخت نوآورانه و یک نوع جدید پول، نخستین ارز پنهان در جهان است.
Bitcoin در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و جایی است که شما میتوانید به صورت دیجیتال از شخصی به شخص دیگر انتقال پول انجام دهید. به کمک پلتفرم پنهان غیر متمرکز، از لحاظ هزینهای، به صرفه و مناسب بوده و پردازش سریع تراکنشها، بررسی آسان دنباله ارز و حفاظت در برابر سرقت هویت، را به دنبال دارد. جای تعجب نیست که یک ارز دیجیتال میتواند بر دیجیتال مارکتینگ تاثیر بگذارد.
ضروری است که بازاریابانِ امروز، حداقل یک درک عمومی از ارز پنهان، داشته باشند. در ابتداییترین سطح، شرکتها برای شروع باید دریافت بیت کوین را بپذیرند، این نشان میدهد که شرکت شما آماده است تا تکنولوژی مدرن را در آغوش گیرد.
در اینجا چند راهی که بیت کوین میتواند به بازاریابی مرتبط باشد، آورده شده:
• تکنولوژی Blockchain که برای توانمندسازی Bitcoin استفاده میشود، میتواند برای رسمی کردن مذاکرات دیجیتال بین کسب و کارها، با قرار دادن مذاکرات در یک دفترچه عمومی، مورد استفاده قرار گیرد.
• بیت کوین Bitcoin را میتوان برای ردیابی دادههای کاربر، استفاده کرد.
• Blockchain با کاهش خطر بهرهبرداری، به بازاریابها راهی برای استفاده از مجموعه دادههای ناشناس، برای فعالیتهای بازاریابی اینترنتی، نشان میدهد.
• بیت کوین Bitcoin امنیت اطلاعات را بهبود میبخشد، شما دیگر اطلاعات پرداخت شخصی را ذخیره نمیکنید. با کمترین خطر سرقت اطلاعات شرکت، مشتریان دید مثبتتری نسبت به شرکت پیدا خواهند کرد که باعث افزایش فروش میشود.
• سازگاری با ارز پنهان Cryptocurrencies میتواند برند و نام تجاری شما را به نظر نوآور نشان دهد؛ که میتواند مخاطبان جدید را به سمت شما هدایت کند.
• افزایش پتانسیل روابط عمومی دیجیتال، با انتشار رپورتاژ در خبرگزاریهای آنلاین با این موضوع که شرکت شما در حال حاضر بیت کوینها را قبول میکند، و همچنین با اضافه کردن لوگو بیتکوین به تبلیغات و نام تجاری برای ایجاد تفکر و کنجکاوی.
• شما حتی میتوانید کاربران Bitcoin را برای بازدید از سایت یا صفحات خاصی هدایت کنید.
• شما میتوانید با تولید محتوای آنلاین، پتانسیل کسب درآمد از بیت کوین را داشته باشید.
• Blockchain میتواند واسطهها را در فرایند پرداخت، حذف کند تا مالک کسب و کار، بتواند تمام ارزش را به طور کامل دریافت کند.
شاید تا بحال نمیدانستید، اما شرکتهای زیادی وجود دارند که Bitcoins را به عنوان ارزی برای پرداخت میپذیرند.
Blockchain اجازه میدهد طرفین معامله به اطلاعات دسترسی داشته و این اطلاعات را در یک پایگاه داده تغییرناپذیر و ایمن ذخیره کند.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه