بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۲
عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد .
کد خبر : ۲۳۲۶۹

گروه بين الملل بورس نيوز ؛ عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد .

1- آسوشیتد پرس: آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان ، اعلام کرد وی توقع دارد جنرال موتورز به سرعت تصمیم خود را پیرامون وضعیت فروش شرکت خودروسازی اپل اعلام کند . مرکل تلویحاً اظهار داشت که جنرال موتورز تنها چند هفته برای این کار فرصت دارد .

2- آسوشیتد پرس : دولت تایلند اعلام کرد که اقتصاد این کشور در فصل دوم سال پس از دو فصل مداوم سقوط ، سرانجام با رشدی 2.3 درصدی مواجه شده و بدین ترتیب رکود اقتصادی این کشور پایان یافته است

3- رویترز : رییس بانک مرکزی ژاپن اظهار داشت که سیاست گذاران کشورهای مختلف باید برای جلوگیری از ایجاد حباب های اقتصادی در روند احیای اقتصاد جهانی تلاش کنند و این کار را می توان با ایجاد انتظارات در میان مردم مبنی بر باقی ماندن نرخ های بهره در سطوح پایین عملی کرد .

4- رویترز : درحالی که اقتصاد ونزوئلا در فصل دوم سال جاری 2.4 درصد سقوط کرده و اولین افت خود را در پنج سال اخیر به ثبت رسانده است ، وزیر اقتصاد این کشور اظهار داشت که به علت وقوع این امر نباید گمان کرد که اقتصاد ونزوئلا دچار رکود شده و مسلماً باید منتظر رشد اقتصادی در باقی مانده سال بود .

5- بنا بر گزارش گروه بين الملل بورس نيوز ؛ تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه بازارهاي كالايي هر بشكه نفت خام سبك با 17 سنت افزایش قيمت به 74.06 دلار رسيده است . هر اونس طلا براي تحويل در ماه دسامبر با50 سنت رشد قیمت در 955.2 دلار معامله مي گردد .

در بازار نقدي فلزات رنگين ، مس با رشدی 1.1 درصدي به قيمت 6409 دلار در هر تن دست يافته و آلومينيوم نيز با رسيدن به قيمت 1908دلار 0.5 درصد افزایشی یافته است. همچنين قيمت هر تن سرب با رشدی 1.9 درصدی به 1895 دلار رسيده است. در اين ميان قيمت روي با 1.1 درصد افزایش به 1843 دلار در هر تن معامله مي گردد.

6- بلومبرگ : شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد که به احتمال زیاد در هفته جاری موافقت نامه ای را برای فروش بخش خودروسازی Hummer خود به شرکت ماشین سازی Sichuan چین به امضاء خواهد رساند .

7- بلومبرگ : نوریل روبینی ، اقتصاددان برجسته دانشگاه نیویورک اعلام کرد احتمال وقوع رکود شدیدی پس از رکود فعلی در حال افزایش است .

وی با بیان اینکه اقتصاد جهانی در نیمه دوم سال به کف خود می رسد اظهار داشت که استراتژی های تحریک اقتصادی و سیاست های پولی اتخاذ شده برای برون رفت از رکود ، ریسک فراوانی را در مورد وقوع رکودی دیگر ایجاد کرده است.

8- فرانس پرس : شرکت Sinopec چین که به عنوان بزرگترین پالایشگاه آسیا شناخته می شود اعلام کرد که سود خالص نیمه ابتدایی سال این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر شده و به 33.25 میلیارد یوان ( 4.85 میلیارد دلار ) رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر