بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶
در پی برگزاری مجمع توسعه معادن و فلزات

ثبت بیش از 170 درصد بازدهی برای سهامداران

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات راس ساعت 10 مورخ 89.4.30 در سالن تلاش با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۳۳۴۵۶

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات راس ساعت 10 مورخ 89.4.30 در سالن تلاش با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ، ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور دکتر شهیدی تبار به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان نادری و محسنیو دبیری منصور صهباکامل شد.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای پرویز کاظمی (مدیر عاملشرکت) و گزارش بازرس قانونی توسط نماینده بازرس تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1- تصویب صورتهای مالی به اتفاق آرا

2- تقسیم 450 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه ایران مشهود به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


با توجه به انتخاب اعضای هیات مدیره جدید لیست منتخبین بشرح ذیل است

1- شرکت صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد

2- شرکت فولاد مبارکه اصفهان

3- شرکت فناوران صندوق بازنشستگی فولاد

4- شرکت توسعه مرآت کیش

5- شزکت خدمات عمومی فولاد ایران


حاشیه مجمع :

به گزارش خبرنگار اعزامی ما ، مجمع شرکت سرمایه گذاری توسغه معادن و فلزات در فضای بسیار صمیمانه ای برگزار شد و سهامداران از عملکرد شرکت رضایت کافی داشتند و این میسر نبوده است مگر با تلاش مدیران و کارکنان شرکت .

شایان ذکر است که شرکت طی یکسال گذشته بیش از 170 درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است که بسیار حائز اهمیت است و رتبه نقدشوندگی مناسب شرکت هم باعث شده که سهامداران از بابت قفل شدن معاملات شرکت هیچ گاه نگرانی نداشته باشند .


استراتژي معادن و فلزات:

استراتژي شركت رسيدن به بزرگ‌ترين سرمايه‌گذار معدني و فلزي و ايجاد و تكميل زنجيره توليد فولاد(پايين‌دستي و بالادستي) كشور در سال 1404 است كه براي رسيدن به اين جايگاه، مي‌بايست با سرمايه‌گذاري‌هاي جديد نسبت به رقباي بالفعل و بالقوه پيشي گرفته و جايگاه خود را ارتقا بخشد و از طرفي نيز در صنايع وابسته شامل حمل‌و‌نقل ريلي و بارانداز و اسكله‌بندي جهت صادرات و حمل‌و‌نقل داخلي سرمايه‌گذاري شود، به طوري كه باعث كاهش هزينه‌هاي گروه شود.


عملكرد كلي شركت جهت رسيدن به اهداف تعيين‌شده:

شركت در سال مورد گزارش به‌رغم ادامه بحران‌هاي اقتصاد جهاني به‌خصوص در صنعت‌و‌معدن فلزي حداقل تعديل را در سود شركت داشته است و توانسته سرمايه‌گذاري‌هاي خود را ارتقا دهد كه عمدتا شامل ادامه روند اجراي طرح‌هاي توسعه شركت سنگ‌آهن گل‌گهر و راه‌اندازي طرح گندله‌سازي 5ميليون‌تني و مطالعه طرح‌هاي جديد معدني و فولادي، مطالعه و بررسي 240 درصد افزايش سرمايه آن شركت و عملي كردن آن در سال 1389 مي‌باشد.

همچنين استمرار روند اجرايي طرح‌هاي توسعه شركت چادرملو با انجام افزايش سرمايه 200 درصدي جهت افزايش سرمايه‌گذاري در دو شركت احياي مستقيم 800 هزار تني، همچنين ادامه روند اجراي طرح‌هاي مجتمع فولاد خراسان و راه‌اندازي پروژه 800 هزار تني آهن اسفنجي نيشابور كه پروژه دوم آن تا پايان شهريورماه راه‌اندازي خواهد شد و از طرفي شروع اجراي طرح فولادسازي و انجام مطالعه طرح گندله‌سازي آن شركت و بررسي طرح افزايش سرمايه 33 درصدي كه اجراي آن در سال 1389 عملي شد.

همچنين ادامه اجراي پروژه فولاد ارفع كه پيشرفت فيزيكي آن به حدود 75 درصد افزايش يافته و پيش‌بيني مي‌شود حداكثر تا پايان سال 1389 راه‌اندازي شود و راه‌اندازي پروژه احياي مستقيم 800 هزار تني شركت ايمپادكو و همچنين افزايش سرمايه در جريان 200 درصدي شركت تامين مواد اوليه فولاد صبانور و در ساير شركت‌هاي سرمايه‌پذير نيز با انجام افزايش سرمايه و يا افزايش سرمايه‌گذاري‌ها از جمله خريد 15 درصد سهام كارگزاري حافظ و خريد 35 درصد سهام شركت بين‌المللي صبا، ميزان سرمايه‌گذاري‌ها افزايش يافته كه اين امر در ادامه اجراي استراتژي‌ شركت مي‌باشد.


افزايش سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي چادرملو و شهيدقندي و ملي مس ايران كه در راستاي تقويت حفظ عضويت هيات‌مديره و يا افزايش ارزش سرمايه‌گذاري‌ها جهت تقويت سودآوري و بازارگرداني شركت بوده است.


در سال مورد گزارش شركت با حضور در مجامع عمومي شركت‌ها در تعيين خط مشي و سياست‌گذاري و يا رفع مشكلات و كاستي‌ها مشاركت فعال داشته و با عضويت در هيات‌مديره شركت‌هاي تابعه و وابسته در اجراي برنامه‌ها نظارتي فعال داشته است.


با كنترل و سياست‌هاي اعمال‌شده شركت كابل‌هاي مخابراتي شهيد قندي از حالت ركود خارج و به يك شكل فعال و سودآور تبديل شده كه ارزش سهام آن در بازار بورس به دو برابر افزايش يافته و توليد آن نيز افزايش قابل‌ملاحظه‌اي داشته است.

بررسي بودجه و مطابقت با عملكرد شركت‌هاي تابعه و وابسته و پيگيري موارد مغايرت جهت رسيدن به اهداف موردنظر.


پيگيري و اجراي قوانين مقررات سازمان بورس اوراق بهادار و تهيه انواع گزارش‌هاي ماهانه و سه ماهه و 6 ماهه و ساير گزارش‌هاي مورد لزوم در اين رابطه و تهيه و ارسال بودجه حسابرسي‌شده سالانه 6 ماهه تلفيقي.


كسب سود و تامين EPS شركت برابر بودجه اعلام شده.


بازارسازي سهام شركت‌هاي تابعه و وابسته بورسي شامل چادرملو گل‌گهر كابل‌هاي مخابراتي شهيد قندي و فولاد خراسان و صنايع مس و توسعه معادن و فلزات (از طريق شركت‌هاي تابعه) و پيگيري و بررسي و كنترل و روند ارزش سهام شركت در بازار بورس و افزايش نقدشوندگي سهام شركت‌ها و جلوگيري از افزايش يا كاهش بي‌رويه.


پيگيري موارد مالياتي شركت و اخذ برگ قطعي سنوات گذشته.


واريز سود سهام سهامداران حقيقي كه داراي شماره حساب بوده و پرداخت عمده سود سهام اشخاص حقوقي.


همكاري با كانون نهادهاي سرمايه‌گذاري درخصوص موضوعات مطروحه و شركت در نشست‌ها و همايش‌هاي برگزار شده در خصوص بازار سرمايه و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري.


دعوت مستمر از مديران شركت‌هاي سرمايه‌پذير جهت بررسي عملكرد و برنامه‌هاي آنان در هيات‌مديره و بررسي صورت‌هاي مالي و گزارش‌هاي پايان سال‌مالي آنان.


اصلاح مشخصات تعداد 827 نفر از سهامداران از طريق مكاتبه با شركت سپرده‌گذاري مركزي و انجام انتقالات قهري سهام مربوط به 91 نفر از سهامداران فوت شده و پاسخ به استعلامات متعدد ادارات و سازمان‌ها.

بررسي و پيگيري تكاليف مجامع عمومي شركت‌هاي سرمايه‌پذير و برگزاري مجامع عمومي شركت‌ها

تهيه گزارش‌هاي ارزيابي سهام‌هاي خريداري و يا فروش رفته.


تهيه صورت مغايرت‌هاي بانكي براي 51000 نفر از سهامداران بابت پرداخت سود سهام از طريق سيستم بانكي مختلف كشور.
تعهد و ظهرنويسي مدارك اخذ تسهيلات دريافتي شركت‌ها از بانك‌ها پس از اخذ تضمينات لازم.


اخذ استمهال 6 ماهه كليه اقساط خريد سهام شركت ملي مس از سازمان خصوصي‌سازي.


پيگيري افزايش سرمايه‌گذاري توسط شركت فولاد صبانور و ايجاد سه شركت زيرمجموعه توسط شركت مزبور جهت ايجاد طرح‌ها و پروژه‌هاي توليدي، شامل 1.6 ميليون تن كنسانتره و توليد 70 هزار تن چدن و 200 هزار تن شمش فولادي

.

معرفي سرمايه‌گذاري‌ها:


شركت صنعتي و معدني چادرملو:

محصولات اين شركت شامل: كنسانتره سنگ‌آهن با عيار بيش از 67.5 درصد با ظرفيت 6.8 ميليون تن (شامل 4 خط 1.7 ميليون تني) گندله با ظرفيت 3.4 ميليون تن سنگ‌آهن دانه‌بندي شده با ظرفيت 1.5 ميليون تن و كنسانتره فسفري با ظرفيت 140 هزار تن مي‌باشد. شركت چادرملو در سال 1388 با توليد 3/8 ميليون تن كنسانتره 52 درصد از كل توليد اين محصول را در كشور عهده‌دار بوده است. همچنين گندله‌ توليد شركت در سال 1388 بالغ‌بر 1.67 ميليون تن بوده است


سرمايه اين شركت 2000 ميليارد ريال بوده كه هم‌اكنون در حال افزايش به 6000 ميليارد ريال مي‌باشد


سود خالص شركت نيز در سال 1388 بالغ‌بر 2000 ميليارد ريال بوده است

.شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات در پايان سال 1388 مالكيت 15.75 درصد از سهام شركت چادرملو را با بهاي تمام‌شده 786 ميليارد ريال در اختيار داشته است.

طرح‌هاي توسعه و در حال تكميل شركت معدني و صنعتي چادرملو:


-
تكميل طرح خط پنجم فرآوري كنسانتره؛
-
تكميل اجراي طرح بازسازي و نوسازي ناوگان و تجهيزات معدني؛
-
اجراي طرح گندله‌سازي بهاباد؛
-
اجراي طرح احداث واحد فولادسازي (مجتمع صنعتي اردكان)؛
-
اجراي طرح احداث نيروگاه اختصاصي 500 مگاواتي.
مشاركت چادرملو با ساير شركت‌هاي آهن و فولاد

طرح‌هاي توسعه و در حال تكميل شركت آهن و فولاد ارفع:

به منظور ايجاد ارزش افزوده در گندله‌هاي توليدي پس از تبديل به آهن اسفنجي و نهايتا محصولات فولادي و نيز با توجه به نياز شديد كارخانجات متعدد نوردي به فولاد خام كه در كشور وجود دارند و همچنين كمبود و افزايش قيمت آهن قراضه و لزوم استفاده از آهن اسفنجي در كارخانجات فولادسازي پروژه آهن و فولاد ارفع با دو طرح فعال و در حال اجرا با مشاركت شركت‌هاي چادرملو 31 درصد و سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات 19.99 درصد با سرمايه 530 ميليارد ريال كه قابل افزايش تا 1300 ميليارد ريال است، شكل گرفت.


طرح اردكان و طرح ماهنشان زنجان نيز از جمله طرح‌هاي توسعه و در حال تكميل آهن و فولاد ارفع هستند.


طرح‌هاي توسعه و در حال تكميل شركت آهن و فولاد غدير ايرانيان:

اين طرح در 25 كيلومتري جاده اردكان- نايين در زميني به مساحت 15 هكتار واقع شده است. ظرفيت توليد سالانه اين طرح 800 هزار تن آهن اسفنجي مورد مصرف براي شركت‌هاي فولاد آلياژي فولاد يزد و ساير شركت‌هاي ذوب است.

اين شركت با مشاركت 30 درصد چادرملو و 45 درصد سرمايه‌گذاري غدير در حال اجر است. شروع اجراي طرح در شهريور 86 و براساس پيش‌بيني‌ها در تابستان 89 به بهره‌برداري خواهد رسيد. سرمايه فعلي شركت 260 ميليارد ريال بوده كه قابل افزايش تا 370 ميليارد ريال است. مبلغ سرمايه‌گذاري طرح به ميزان 1356 ميليارد ريال يا 97 ميليون يورو است. تا پايان سال 88 حدود 70 ميليون يورو به صورت ارزي و 377 ميليارد ريال به صورت ريالي هزينه شده است و پيشرفت فيزيكي طرح بالغ بر 90 درصد است.

شركت سنگ‌آ‌هن گل‌گهر:


معادن شركت سنگ‌آهن گل‌گهر با ذخيره بيش از يك‌ميليارد تن سنگ‌آهن بيشترين ذخيره اين ماده معدني را در اختيار دارند. شركت گل‌گهر در سال 1388 با توليد 6.6 ميليون تن كنسانتره سنگ‌آهن 28 درصد از كل توليد اين محصول را در كشور در اختيار داشته است.

سرمايه اين شركت هم‌اكنون 880 ميليارد ريال مي‌باشد كه مجوز افزايش به 3000 ميليارد ريال را نيز اخذ كرده و در جريان عملي نمودن آن است. اين شركت در سال 1388 با فروشي بالغ بر 750/2 ميليارد ريال انواع محصولات، سود خالصي به ميزان 1.400 ميليارد ريال داشته است. شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات در پايان سال 1388 مالكيت 25 درصد از سهام شركت گل‌گهر را با بهاي تمام شده 330 ميليارد ريال در اختيار داشته است.


- طرح‌هاي توسعه و در حال تكميل شركت سنگ‌آهن گل‌گهر


- تكميل پروژه گندله‌سازي به ظرفيت 5 ميليون تن؛
-
اجراي طرح آسياب پلي‌كام و واحد سنگ‌شكن؛
-
اجراي طرح خاكبرداري از معدن شماره (1)؛
-
اجراي طرح فولادسازي با ظرفيت 1.6 ميليون تن فولاد خام.
مشاركت گل‌گهر با ساير شركت‌هاي آهن و فولاد

تاسيس شركت گهر انرژي با مشاركت شركت‌هاي گل‌گهر 50 درصد سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات 25 درصد و سرمايه‌گذاري اميد 25 درصد جهت احداث يك نيروگاه برق 500 مگاواتي مي‌باشد كه با سرمايه‌گذاري بالغ بر 3,700 ميليارد ريال در دستور كار قرار گرفته است. از نيروگاه مذكور به شركت گل‌گهر حدود 300 مگاوات برق اختصاص خواهد يافت.


- طرح توسعه و در حال تكميل شركت گهر زمين



به منظور بهره‌برداري از آنومالي شماره 3 واقع در منطقه گل‌گهر با برآورد ذخايري بالغ بر 643 ميليون تن با عمر مفيد 34 سال و در جهت برنامه‌ريزي براي استخراج سالانه 14 ميليون تن سنگ‌آهن و توليد سالانه 10 ميليون تن كنسانتره و 10 ميليون تن گندله، شركت سنگ‌آهن گهر زمين در سال 1383 در اداره ثبت شركت‌هاي شهرستان سيرجان به ثبت رسيد. كليه منافع و بهره‌برداري از معدن فوق به همراه قراردادهاي خاكبرداري و ساير تعهدات از گل‌گهر به شركت سنگ‌آهن گهرزمين انتقال يافت. بخش عمده مطالعات تفصيلي اين معدن با حفر بيش از 44000 متر گمانه انجام شده و مطالعات فني و اقتصادي مربوطه توسط شركت معتبر ADC كانادا صورت گرفته است.


شركت فولاد خراسان


توليدات شركت در سال 1388 بالغ بر 575,000 تن انواع آهن‌آلات سبك ساختماني (ميلگرد آجدار و ساده) و 525,000 تن شمش بوده كه از نظر توليد ميلگرد رتبه سوم را در كشور كسب كرده است. در سال 1388 پروژه مدول يك احياي مستقيم شركت ايمپادكو (با مالكيت 40 درصدي فولاد خراسان) با ظرفيت 800 هزار تن آهن اسفنجي افتتاح گرديد.

شركت فولاد خراسان در سال 1389 توليد 750 هزار تن آهن اسفنجي در مدول يك و 200 هزار تن در مدول 2 و توليد فروش 600,000 تن محصولات سبك ساختماني را پيش‌بيني كرده است. سرمايه شركت فولاد خراسان هم‌اكنون 1,500 ميليارد ريال بوده كه در حال افزايش به 2,000 ميليارد ريال مي‌باشد. شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات در پايان سال 1388 مالكيت 28.5 درصد از سهام آن شركت را با بهاي تمام شده 837 ميليارد ريال در اختيار دارد.


طرح‌هاي توسعه و در حال تكميل شركت فولاد خراسان


- اجراي طرح مدول 2
-
اجراي طرح فولادسازي
-
اجراي طرح گندله سازي


شركت كابل‌هاي مخابراتي شهيد قندي


ظرفيت توليدات شركت سالانه 30 هزار كيلومتر (KM) كابل‌هاي مخابراتي نوري و 17,000 ميليون متر هادي (MCM) كابل‌هاي مخابراتي مسي مي‌‌باشد. توليدات شركت در سال 88 با 21درصد افزايش در بخش توليد كابل‌هاي نوري و 68درصد افزايش در توليد كابل‌هاي مسي مواجه بوده است.

فروش شركت نيز در سال 1388 با 37درصد رشد بالغ بر 276/1 ميليارد ريال مي‌باشد. صادرات شركت در سال 1388 در حدود 71 ميليون دلار بوده است. در سال 1389 نيز برنامه‌ريزي صادرات به ميزان 75 ميليون دلار مي‌باشد.


با توجه به ايجاد تغيير اساسي در تكنولوژي انتقال صوت و تصوير و عدم نياز به استفاده از كابل‌هاي مسي و متعاقبا جايگزين شدن سيستم‌هاي مخابراتي جديد ماهواره‌اي، نهايتا استفاده از كابل‌هاي نوري را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد، لذا شركت جهت حفظ اشتغال و سودآوري راهكارهايي را مدنظر قرار داده است.


توليد كابل‌‌هاي جديد: شركت در سال 1388 جهت توليد كابل برق فشار ضعيف و برخي كابل‌هاي خاص اقدام به 50 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري (27 ميليارد ريال جهت خريد ماشين‌آلات جديد و 23 ميليارد ريال سرمايه در گردش) نموده كه پس از ترخيص و انتقال ماشين‌آلات به كارخانه، راه‌اندازي خواهد شد.


تو
ليد ساير محصولات: سرمايه‌گذاري به ميزان 8 ميليارد ريال (3.2 ميليارد ريال جهت خريد ماشين‌آلات و 4.8 ميليارد ريال جهت سرمايه در گردش) جهت توليد پنل‌هاي خورشيدي با استفاده از سلول‌هاي فتوولتانيك با ظرفيت 10 مگاوات در سال (در سه شيفت) كاري انجام گرديده كه به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد.


شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات در پايان سال 1388 مالكيت 60درصد از شركت كابل‌هاي مخابراتي شهيد قندي را با بهاي تمام شده 625 ميليارد ريال در اختيار دارد.


شركت تامين مواد اوليه فولاد صبانور

شركت فعاليت خود را از ابتداي سال 1376 آغاز نموده است. سرمايه اين شركت هم‌اكنون 80 ميليارد ريال مي‌باشد. اين شركت هم‌اكنون بزرگ‌ترين توليدكننده سنگ‌آهن در غرب و شمال كشور بوده و اصلي‌ترين تامين‌كننده سنگ‌آهن مصرفي شركت فولاد زاگرس مي‌باشد. معادن شركت شامل: باباعلي و گلالي در استان همدان و معادن شهرك در نزديكي شهرستان بيجار مي‌باشد

.
شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات در پايان سال 1388 مالكيت 92درصد سهام اين شركت را با بهاي تمام شده 80 ميليارد ريال در اختيار دارد. همچنين برنامه پذيرش و ورود شركت به فرابورس در سال 1389 در دست اقدام مي‌باشد.


طرح‌هاي توسعه و در حال تكميل شركت

مواد اوليه فولاد صبانور
-
اجراي طرح پرعيارسازي معادن باباعلي و گلالي
-
اجراي طرح توليد كنسانتره در معادن شهرك
-
اجراي دو طرح توليد گندله در استان كردستان و همدان
-
مشاركت صبانور با ساير شركت‌هاي آهن و فولاد.


شركت ملي صنايع مس ايران

پس از اعلام واگذاري سهام شركت‌ها در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي و اعلام عرضه بلوكي 20درصد از سهام شركت ملي صنايع مس ايران در سال 1386، شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات در قالب يك كنسرسيوم به خريد 6درصد از سهام مذكور به مبلغ 3.441 ميليارد ريال با شرايط 20درصد نقد و 80درصد اقساطي طي 5 سال اقدام نمود. هم‌اكنون شركت سرمايه‌گذاري معادن و فلزات با توجه به ساير خريدهاي انجام شده در بورس مالكيت 89 /7درصد از سهام شركت مس را به بهاي تمام شده 3,709,537 ميليون ريال (هر سهم 8126) ريال در اختيار دارد.


توليدات شركت


ظرفيت اسمي توليدات شركت 225,000 تن مس كاتد- 970,000 تن كنسانتره و 182,000 تن مفتول، اسلب و بيلت مي‌باشد. شركت داراي سه مجتمع توليد مس در سرچشمه- ميدوك و خاتون‌آباد كرمان و يك مجتمع توليد مس در سونگون تبريز است. شركت برنامه توسعه و افزايش ظرفيت كاتد مس تا 440,000 تن و افزايش كنسانتره مس تا 1,340,000 تن را در دست اجرا دارد

.
گفتني است، پس از بروز بحران اقتصادي در جهان در اواسط سال 1387 و كاهش تقاضا در بازارهاي

مصرف، به دنبال آن كاهش قيمت در مواد اوليه و فلزات و مواد معدني روي داد، به طوري كه قيمت فلز مس در بازارهاي جهاني از حدود 8900 دلار در اوايل سال 1387 به حدود 2800 دلار در اواخر سال 1387 كاهش يافت. پس از آن با اجراي بسته‌هاي محرك اقتصادي از طرف آمريكا و اروپا جهت برون‌رفت از ركود و ورود تقاضا از طرف مصرف‌كنندگان بزرگ مانند چين، سير صعودي افزايش قيمت‌ها در سال 1388 اتفاق افتاد، به طوري كه در خصوص فلز مس قيمت از 4,000 دلار در ابتداي سال 1388 به حدود 7,600 دلار در انتهاي سال 1388 افزايش يافت.

تا جايي كه ميانگين قيمت فروش هر تن مس در سال 1388 در حدود 6,000 دلار بوده است. هم‌اكنون نيز تحليلگران بازارهاي جهاني ميانگين قيمت مس را براي سال‌هاي 2014-2010 در حدود 7,500 دلار پيش‌بيني كرده‌اند كه در اين صورت رشد بيشتر فروش و سودآوري شركت ملي صنايع مس را در سال‌هاي آينده به دنبال خواهد داشت.


شركت كارگزاري سي‌ولكس كالا


اين شركت در سال 1376 تاسيس و سرمايه آن هم‌اكنون ده‌ميليارد ريال مي‌باشد. سهامداران آن عبارتند از: شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات 39درصد، موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي كاركنان فولاد 30درصد، شركت سرمايه‌گذاري مس سرچشمه 30درصد و سايرين 1درصد مي‌‌باشد.

موضوع فعاليت شركت عبارت است از: انجام خدمات كارگزاري اعم از كارگزار معامله‌گر و بازارگردان جهت معامله انواع اوراق بهادار يا معاملات كالاهاي پذيرفته شده در بورس كالا يا بازارسازي و بازارگرداني اوراق بهادار و كالا و همچنين انجام خدمات مالي و مشاوره‌اي از قبيل: مديريت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، بازاريابي فروش اوراق بهادار، سبدگرداني، مشاوره قيمت‌گذاري اوراق بهادار، خريد و فروش اوراق بهادار، مديريت ريسك و ... مي‌باشد. شركت سي‌ولكس كالا در سال 1388 با انجام 17,848 ميليارد ريال معامله (9.8درصد از كل) رتبه سوم را از لحاظ ارزش معاملات به خود اختصاص داد.

شركت در سال 1389 برنامه پذيرش سنگ‌آهن در بورس كالا، همچنين پذيرش محصولات توليدكنندگان جديد از قبيل طلا، پتروشيمي و پايين‌دستي نفت و فولاد و در اختيار گرفتن معاملات آن در بورس كالا را پيگيري مي‌نمايد. همچنين اخذ مجوز فعاليت در زمينه‌هاي معاملات كشاورزي، اوراق بهادار و قراردادهاي آتي و ارتقاي رتبه شركت در خصوص خريد محصولات ذوب‌آهن، پتروشيمي و محصولات مس براي مشتريان از ديگر برنامه‌هاي شركت مي‌باشد.



شركت كارگزاري حافظ

شركت كارگزاري حافظ در تاريخ 82.8.11 با سرمايه ده ميليارد ريال فعاليت خود را آغاز نمود. سال مالي اين شركت منتهي به پايان شهريور مي‌باشد. شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات با 17.5 درصد مالكيت از موسسين شركت كارگزاري حافظ بوده است كه با خريد 15درصد از سهام سايرين در سال 1388، هم‌اكنون مالكيت 5/32درصد از سهام اين كارگزاري را در اختيار دارد.


ساير سهامداران اين شركت عبارتند از: خانواده آقاي محمدرضا رهبر 35درصد- موسسه صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد 17.5 درصد- شركت سرمايه‌گذاري تجارت اميد 10درصد و سايرين 5درصد مي‌باشد.


بر اساس رتبه‌بندي كارگزاران بورس اوراق بهادار در سال 1387، شركت كارگزاري حافظ از لحاظ معاملات خرد و عمده در رتبه چهارم و از لحاظ معاملات خرد در بين ده كارگزار برتر جدول قرار گرفته است.

همچنين طي سال مالي منتهي به 88.6.31 ارزش معاملات شركت اعم از خريد و فروش و خرد و بلوك بالغ بر 6.956 ميليارد ريال (4.12 درصد از كل بازار) بوده است. تعداد كاركنان شركت 25 نفر و داراي 7 نمايندگي در شهرهاي تهران (2 نمايندگي) كرج، رشت، شيراز، مشهد و كيش مي‌باشد.

همچنين شركت جهت حضور در بازارهاي جهاني نسبت به اخذ مجوز فعاليت در دبي اقدام نموده و در نظر دارد در موقعيت مناسب، فعاليت خود را در دبي و مالزي آغاز نمايد


لینک سایت شرکت :


اشتراک گذاری :
ارسال نظر