بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
شركت در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 295.478 ميليون ريال در رده اول قرار دارد و در حال حاضر بيش از 25 درصد توليدات داخلي را به خود اختصاص داده و داراي ماشين آلات پيشرفته جهت توليد ظروف شيشه بسته بندي مي باشد
کد خبر : ۳۸۰۹۹

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیشه همدان (سهامی عام) در ساعت 11:00 صبح مورخ 89.07.25 در محل سالن هتل انقلاب با حضور بیش از 88 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای محمد ضرابیه به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقای عبدالهی نمین و خانم مجیدی زاویه و به دبیری آقای معظمی کامل شد.


همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی بهراد مشار نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای خسرو فخیم هاشمی (عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت) و گزارش حسابرس توسط بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی سال مالی منتهی به 89.03.31

2- تقسیم 350 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


حاشیه مجمع :

به گزارش خبرنگار بورس نیوز شرکت شیشه همدان (سهامی عام) طی یکسال گذشته بیش از 140 درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است که بسیار مناسب ارزیابی می شود زیرا بازدهی بازار طی این مدت با احتساب تغییرات شاخص تنها 53 درصد بوده و این بدان معنی است که سهامداران شیشه همدان حدود 3.5 برابر متوسط بازار بازدهی گرفته اند .


البته این مقدار بازدهی در صنعت شیشه بیشترین بوده است و به عبارت دیگر مقام اول کسب بازدهی در صنعت محصولات کانی غیر فلزی در بورس به شیشه همدان تعلق دارد و میانگین بازدهی صنعت در بورس طی یکسال گذشته 65 درصد بوده که باز هم " کهمدا " توانسته 2 برابر سایر همگروهی ها بازدهی به ارمغان بیاورد .

شایان ذکر است که P/E (نسبت قیمت بر درآمد هر سهم) شرکت طی یکسال گذشته 2 برابر شده است و از محدوده 1.8به حدود 4.2 مرتبه رسیده است .

گفتنی است شرکت برای سال مالی 90.03.31 مبلغ 631 ريال سود به ازای هر سهم پیش بینی نموده است .


ترکیب اعضاء هیأت مدیره

اعضاء  هیأت  مدیره

نماینده

سمت

محمد ضرابیه

شخص حقیقی

رییس هیأت مدیره غیر موظف

فتح اله خلیلی

شخص حقیقی

نایب رییس هیأت مدیره غیر موظف

خسرو فخیم هاشمی

شخص حقیقی

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره موظف

عباس رستمی جاهد

شرکت کارخانجات تولیدی پلاستیران(سهامی عام)

عضو هیأت مدیره غیر موظف

محمد علی سالاری سعیدی

شرکت صنایع بسته بندی ارمغان نگین آریا (سهامی خاص)

عضو هیأت مدیره  موظف


پيام هيأت مديره

شركت شيشه همدان (سهامي عام) به عنوان يك بنگاه اقتصادي و در راستاي منافع ملي و با بهره گيري از دانش روز و نيروهاي متعهد و متخصص بعنوان يك شركت پيشرو در توليد شيشه بسته بندي مواد غذايي و نوشابه سازي سعي دارد با حفظ كرامت انساني بعنوان بزرگترين سرمايه ، توجه به كيفيت و به كارگيري روشهاي جديد و تكيه بر اصول مشتري مداري و كسب رضايت ذينفعان، ماموريت خود را در جهت حركت به سمت تعالي سازماني و رشد و شكوفائي اقتصاد كشور به نحو احسن به انجام رساند .


عملكرد :

شركت شيشه همدان (سهامي عام) با بيش از 30 سال سابقه فعاليت بعنوان بزرگترين شركت توليد كننده شيشه بسته بندي محصولات صنايع مواد غذايي و نوشابه سازي در ايران مي باشد توليدات اين شركت انواع ظروف شيشه اي بطري و جار (ظروف دهان گشاد) بوده كه مورد مصرف شركتهاي صنايع مواد غذايي و نوشابه سازي مي باشد شركت در طي سال مالي مورد گزارش بيش از 100 درصد ظرفيت اسمي خود را توليد و بيش از 94 درصد از محصولات توليدي خود را به فروش رسانيده كه از اين مقدار 92 درصد سهم بازارهاي داخلي و 8 درصد سهم صادرات مي باشد همچنين طي سال مالي گذشته درراستای تكليف مجمع عمومي فوق العاده 1388 صاحبان سهام مبني بر افزايش سرمايه شركت از مبلغ 60 ميليارد ريال به مبلغ 96 ميليارد ريال اقدامات قانوني لازم صورت پذيرفته و درتاريخ تنظيم گزارش افزايش سرمايه شركت در اداره ثبت اسناد و املاك همدان به ثبت رسيده است


برنامه هاي سال آتي :

1. ارتقاء كيفيت محصولات و توليد شيشه سبک

2. ارتقاء مديريت و سيستم هاي بهره وري

3. توجه ويژه به منابع انساني از طريق آموزش و جذب نيروهاي متخصص داخلي و خارجي


استراتژي ها و چشم انداز شركت :

1) رشد چشمگير تقاضا ما را ناگزير به برنامه ريزي براي افزايش ظرفيت توليد در آينده نزديك مي نمايد و بر همين اساس طرح توسعه كوره واحد(3) به ظرفيت 35000 تن در سال در دستور كار قرارداد كه در صورت تامين ارز و منابع مالي مورد نياز از سوي مراجع ذيربط در سال 1390 طرح اجرايي خواهد گرديد.

2) حفظ وتوسعه بازارهاي داخلي و خارجي

3) توليد محصول متناسب با نياز و انتظارات مشتريان


جايگاه شركت در صنعت

شركت در صنعت توليد انواع ظروف شيشه اي بطري و جار براي بسته بندي محصولات صنايع مواد غذايي و نوشابه سازي فعاليت ميكند. رشد فروش اين شركت در سال جاري نسبت به سال قبل ازلحاظ مبلغ فروش5 درصد ميباشد.

شركت در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 295.478 ميليون ريال در رده اول قرار دارد و در حال حاضر بيش از 25 درصد توليدات داخلي را به خود اختصاص داده و داراي ماشين آلات پيشرفته جهت توليد ظروف شيشه بسته بندي مي باشد.

اطلاعات طرحهاي توسعه شركت

افشاء اطلاعات مربوط به طرحها و پروژه هاي عمدة توسعة شركت شامل:

1. تعميرات سرد كوره واحد (2)

با توجه به سپري شدن عمر مفيد كوره واحد (2) و كاركرد 12 ساله آن) چهار سال بيش از استاندارد موجود ) به منظور جلوگيري ازخطرات احتمالي جاني و زيانهاي مالي نظير خروج مواد مذاب ، آتش سوزي و آسيب رساني جدي به نيروي انساني و ماشين آلات ، انجام تعميرات سرد امري اجتناب ناپذير بوده به همين منظور طرح توجيهي بازسازي و نوسازي توسط كارشناسان شركت تهيه و براساس گزارش مطالعات فني و اقتصادي اوليه طرح، ميزان كل سرمايه گذاري ثابت طرح بالغ بر 125.777 ميليون ريال برآورده گرديده است.

در اين ارتباط گزارش توجيهي طرح بازسازي و نوسازي شركت درقالب طرح آمايش صنعت مورد تصويب وزارت محترم صنايع و معادن قرار گرفته و به بانك صنعت و معدن به عنوان بانك عامل معرفي نموده وبانك مذكور مبلغ 2 ميليون يورو بابت خريد آجرهاي نسوز خارجي در قالب تسهيلات جعاله پرداخت نموده و بهاي مابقي اقلام مورد نياز جهت تعميرات سرد طي يكسال گذشته از محل افزايش سرمايه انجام شده منابع داخلي و همچنين ارز حاصل از صادرات شركت تامين گرديده است وپيش بيني ميشود انجام تعميرات سرد كوره واحد (2) و اورهال نمودن ماشين آلات و تجهيزات از ابتداي اريبهشت ماه سال 1390 اجرايي گردد.

2. ايجاد واحد جديد توليد بطر وشيشه داروئي :

شركت شيشه همدان در تاريخ 1387.04.09 آمادگي خود را براي ايجاد واحد جديد توليد بطر و شيشه داروئي با ظرفيت 35000 تن توليد در سال ، با مشخصات قيد شده در رديف 21 ليست طرحهاي مصوب بر پايه آمايش (صنعت و معدن) استان همدان با برآورد 400 ميليارد ريال سرمايه گذاري ، اعلام نمود كه مورد استقبال مقامات محترم استان قرار گرفت.

به دنبال پيگيري انجام شده در تاريخ 1387.05.22 سازمان صنايع و معادن استان با نظر موافق طرح توجيهي شركت را به وزارت محترم صنايع و معادن معرفي و مدير كل محترم دفتر نظارت و ارزيابي وزارت صنايع در تاريخ 1387.06.25 طرح شركت شيشه همدان را به معاونت محترم ارزيابي طرحها و اعتبارات بانك صنعت و معدن معرفي و متعاقب آن بانك فوق الذكر پرداخت مبلغ 17.6 ميليون يورو را دراين ارتباط تصويب و سپس مراتب را جهت اخذ مجوز لازم به بانك مركزي منعكس نمود .

در تاريخ تنظيم اين گزارش، طرح در كميسيون محترم اقتصادي دولت مطرح و كمسيون مذكور با اعطاي تسهيلات به مبلغ 14 ميليون يورو از محل حساب ذخيره ارزي موافقت نموده است .

بديهي است چنانچه طرح مذكور با عنايت به مشكلات و سختي هاي بسيار محقق گردد، بدون شك در سودآوري و شكوفائي شركت نقش بسزايي خواهد داشت

لینک سایت شرکت

http://www.hamadanglass.ir/fa/?generate=main

اشتراک گذاری :
ارسال نظر