بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
در سال گذشته، به سبب بهره برداری از خطوط تولید جدید، حجم تولید محصولات شرکت افزایش داشت و همین موضوع سودآوری شرکت را هم افزایش داد.
کد خبر : ۱۹۱۲۸۸
تداوم روند مثبت سودآوری شرکت در سال ۹۸
به گزارش بورس نیوز ، یکی از سهم های پربازده امسال سهم شرکت داروسازی شهید قاضی بوده است. «دقاضی» از ابتدای سال جاری تا کنون رشد قیمت تقریبا ۶۰ درصدی داشته است. 

این شرکت که در سال ۹۶ به ازای هر سهم  ۴۵۱۳ ریال سود شناسایی کرده بود، با یک پرش تقریبا ۲۳۰ درصدی در سال مالی منتهی به پایان ۹۷، به ازای هر سهم ۸۴۴۹ ریال سود محقق کرده است. 

این شرکت که چند روز قبل مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران را هم اخذ کرده قصد دارد از محل این افزایش سرمایه اقدام به توسعه خطوط تولید جدید و نوسازی ماشین آلات فرسوده کند.

رضا وطنی مدیرمالی شرکت داروسازی شهید قاضی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل رشد سودآوری «دقاضی» در سال ۹۷ بیان کرد: در سال گذشته، به سبب بهره‌برداری از خطوط تولید جدید، حجم تولید محصولات شرکت افزایش داشت و همین موضوع سودآوری شرکت را هم افزایش داد.

وی افزود: روند مثبت سودآوری شرکت در سال ۹۷، فعلا ادامه داشته و امسال هم تکرار خواهد شد.

وطنی در پاسخ به شایعات مربوط به قرارداد صادراتی جدید اظهار داشت: قرارداد صادراتی جدیدی منعقد نشده و خبر خاصی در مورد صادرات در جریان نیست.

این فعال صنعت دارو در رابطه با تاثیر احتمالی حذف ارز دولتی صنعت دارو گفت: در صورت حذف ارز دولتی ناچار به افزایش قیمت محصولات خواهیم شد تا افزایش بهای تمام شده، پوشش داده شود. اگرچه این موضوع درآمد ریالی دارویی ها را افزایش خواهد داد، ولی از آنجا که بهای تمام شده نیز افزایش پیدا خواهد کرد، پس اتفاق چندان اثرگذاری برای شرکت نبوده و احتمالا حاشیه سود تغییر خاصی نخواهد کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر